O sudové nealkoholické pivo je zájem

Dodávky nealkoholického piva v sudech, které nabízejí v ČR pouze Plzeňský Prazdroj a Pivovar Litovel, oběma firmám výrazně zvýšily letošní prodej tohoto nápoje v restauracích.

Jarní servisní akce AUTO CB

Dodávky nealkoholického piva v sudech, které nabízejí v ČR pouze Plzeňský Prazdroj a Pivovar Litovel, oběma firmám výrazně zvýšily letošní prodej tohoto nápoje v restauracích. Ostatních 15 českých výrobců nealkoholického piva, kterým letos také roste prodej lahví, výrobu sudového piva bez alkoholu zvažují. Majitelé restaurací by po letošním vydařeném létě více značek točeného nealkoholického piva přivítali.
"Byl to pro nás velký problém zajistit si letos sudové nealkoholické pivo," řekl majitel velké restaurace v Plzni. Jeho slova potvrdili i další dva plzeňští hostinští.
"Je to nejrychleji rostoucí segment mezi pivy," řekl ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Lidé se snaží žít zdravě, hodně zapůsobil také nový silniční zákon, platný od července, a fakt, že toto pivo je osvobozeno od spotřební daně, která je například u desetistupňového piva 1,20 koruny na půllitr. Jeho výroba je tedy více zisková.
Náklady jsou stejné jako u normálních piv, cena na pultech je také zhruba shodná. Sedmnáct českých pivovarů letos podle odhadů Veselého vyrobí a prodá zhruba 350.000 hektolitrů nealkoholického piva, což je o 150.000 hl více než loni. Do pěti let to má být tři čtvrtě milionu hektolitrů, dodal.
Pivovar Litovel, který nabízí nealkoholické pivo od roku 1991, jej loni vyrobil přes 10.500 hl. Z toho zhruba 11 procent tvořilo pivo v sudech, které začal podnik stáčet v roce 1999. "Letos očekáváme výstav nealkoholického piva na 150 procentech loňské skutečnosti. U sudového plánujeme nárůst na 140 procent," řekl ředitel Miroslav Koutek.
Sudové nealkoholické pivo, které vychází z klasických technologie českého ležáku, dodává pivovar restauracím, sportovištím a firemním jídelnám.
Prazdroj loni prodal 140.000 hl nejúspěšnějšího českého nealkoholického piva Radegast Birell, což mu zajistilo 70 procent trhu. Podle vývoje poptávky letos očekává až čtvrtinový meziroční nárůst. "Jeho prodej výrazně roste," uvedl vrchní sládek Jan Hlaváček. Točené pivo má tvořit pětinu.
Pivovar Náchod loni vyrobil 15.000 hl nealkoholického piva. Podle vedoucího výroby Pavla Kořínka letos plánuje o třetinu více. Nealkoholické pivo už vyvíjí také například Pivovar Černá Hora. Veselý odhaduje, že podíl nealkoholického piva do pěti let vzroste z jednoho až dvou procent na pět. Loni pivovary vyrobily 19,07 milionu hektolitrů pěnivého moku při prodeji do zahraničí v objemu 3,1 milionu hl.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 09.11.2006 15:47



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka