Obce se spojily kvůli silnici do Kralovic

Rychlou přípravu pozemků pro novou silnici z Plzně na sever do Kralovic za 5,5 až osm miliard korun dohodl svazek devíti obcí na trase.

Cílená propagace v Plzni

Rychlou přípravu pozemků pro novou silnici z Plzně na sever do Kralovic za 5,5 až osm miliard korun dohodl svazek devíti obcí na trase. Pětadvacetikilometrová stavba, kterou bude financovat stát a evropské fondy, jim má výrazně ulehčit od přetížené dopravy a řidičům zrychlí cestu z Mostecka a středních Čech do Plzně. Spolu s krajem chce založený dobrovolný svazek obcí Silnice I/27 spolupracovat s Ústeckým a Středočeským krajem. Novinářům to řekl plzeňský primátor Miroslav Kalous.
"Forma sdružení obcí na konkrétní stavbu se nám už osvědčila při přípravě projektu vodohospodářské infrastruktury Čistá Berounka, kde už jsme před podáním žádostí o dotace do Bruselu," řekl primátor. Dosud neexistoval koordinovaný postup obcí a měst na trase i v jejím okolí, který by prosazoval stavbu nové komunikace jako celek. Jenom tak bude mít investice maximální efekt pro region, dodal Kalous. Pokud se stavba bude připravovat jako celek, zvýší se šance získat na ni co nejvíce peněz z EU.
"Po dlouhé době jsme se dokázali domluvit na společném projektu," ocenil dnešní vstupní jednání starosta města Plasy Miroslav Hurt. Městu silnice kromě bezpečné dopravy lidí pomůže zvýšit příliv turistů do výjimečného kláštera.
"Odvede nám neúnosnou nákladní dopravu," řekl starosta Kaznějova Petr Sýkora. Městem projíždí denně zhruba 1000 těžkých vozů s pískem, jílem, kaolinem a betonovými stavebními prvky.
Svazek obcí oslovil další města na trase, která je nyní ve fázi vyhledávací studie. Jasno je pouze o dvoukilometrovém úseku obchvatu Třemošné, na nějž by mělo být letos vydáno stavební povolení, ale scházejí peníze. "Majetkově už je tato část dořešena. Měla by se začít budovat v příštím roce," řekl náměstek primátora Petr Náhlík. Právě Třemošná u Plzně je podle starosty Jaroslava Zeithamla po krajském městě nejvíce zatíženým městem. O obchvatu už jedná zhruba 30 let, od roku 2002 je na něj územní rozhodnutí.
Podle Náhlíka už svazek s předstihem jednal s investorem plánované silnice - Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), s nímž bude stavbu koordinovat. Plzeň využije zkušenosti s majetkovou přípravou staveb dálničního obchvatu i silnic první třídy. Pro zrychlení stavby obchvatu má Plzeň smlouvu s ŘSD, která zrychluje majetkovou přípravu staveb silnic.
Start stavby celé nové silnice, která mimo jiné umožní rychlé a bezpečné cestování do průmyslových zón na severu Plzeňska, nedokázali zástupci sdružení odhadnout. Záleží hlavně na tom, jak rychle se podaří zařadit akci do rozpočtu Státního fondu rozvoje infrastruktury a dále na tom, zda se spojí tři kraje a silnici prosadí jako strategickou tepnu sever-jih.
"Silnice výrazně sníží emise z dopravy, které dnes tvoří 55 až 70 procent celkových emisí v kraji," dodal Kalous. Členy svazku jsou Plzeň, Plasy, Kralovice, Kaznějov, Třemošná, Horní Bříza, Rybnice, Vysoká Libyně a Výrov.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
09.06.2006 17:24



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka