Obchvat Plané se začal stavět

Lidé z pětitisícové Plané u Tachova si od poloviny roku 2008 oddechnou. Po 13 letech příprav dnes odstartovala výstavba 2,1kilometrového obchvatu města, kterým denně projedou tisíce kamionů z chebských a karlovarských přechodů směřujících na dálnici Praha-Plzeň-Rozvadov.

Cílená propagace v Plzni

Lidé z pětitisícové Plané u Tachova si od poloviny roku 2008 oddechnou. Po 13 letech příprav dnes odstartovala výstavba 2,1kilometrového obchvatu města, kterým denně projedou tisíce kamionů z chebských a karlovarských přechodů směřujících na dálnici Praha-Plzeň-Rozvadov. Obyvatelé přestali pomýšlet na protestní blokády kvůli odkládání stavby. Investice za 156 milionů korun výrazně zlepší bezpečnost podél Nádražní ulice, kde žije třetina plánských občanů, a sníží se hlučnost.
Po otevření dálnice v roce 1998 vzrostla na úzkém dvanáctikilometrovém úseku Nová Hospoda - Planá nehodovost sedmkrát.
Letos provede dodavatel, karlovarský závod Staveb silnic a železnic, skrývku půdy, zemní tělesa a rozestaví tři mosty. Nejdelším přemostěním bude 174 metrů dlouhá lávka pro pěší, která povede ze sídliště do centra Plané. Druhý most o délce 106 metrů překlene údolí Hamerského potoka. Další šestnáctimetrový most povede přes Plánský potok.
Obchvat Plané, respektive přeložka silnice I/21, povede od benzinové pumpy na silnici Stříbro-Plzeň až k objektům zemědělského družstva za Brodem nad Tichou, kde je od října 2003 tříkilometrový obchvat za 320 milionů korun. Se zahájením stavby se počítá v dubnu.
Silnice se začala připravovat už v roce 1993. Podle podmínek hygieniků měla být hotova před otevřením dálnice D5 Plzeň-Rozvadov. Doprava v Plané se výrazně zhoršila po vstupu do EU, neboť městem vede hlavní tah Plzeň-Cheb. Podle Kuťáka je projekt plánského obchvatu hotov od května 2001. Veškerá povolení má ale až od loňského roku.
Na novou silnici má výhledově navázat devítikilometrová spojka z Kočova na Novou Hospodu u dálnice. Nyní se zpracovává projektová dokumentace na první úsek z Kočova do Janova o délce 3,8 kilometru. Jde vlastně o obchvat obou vesnic, kde bude nejdražší přemostění řeky Mže. Akce za 650 milionů korun, na níž chce ŘSD už letos získat stavební povolení, má začít příští rok a má být zahrnuta do úvěrových programů fondu dopravy. Spolu s obchvatem Plané se tak trasa k dálnici směrově i výškově upraví a bude mít standardy bezpečné silnice.
Zbylé obchvaty Bezděkova a Damnova až k Nové Hospodě už nemají být podle Vrzaly tak komplikované. Jsou na ně schváleny změny územního plánu a začínají se projektovat.
Na komunikaci I/21, pokračující do Mariánských Lázní a Chebu, je podle Kuťáka ještě nutné přebudovat část Planá-Trstěnice, poslední nebezpečný úsek silnice na území Plzeňského kraje. Nyní se už připravuje jeho dokumentace pro územní rozhodnutí.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 16.03.2006 16:23



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka