Obyvatelé Plzeňského kraje nejvíce utrácejí v Německu

„Obyvatelé Plzeňského kraje nakupují v zahraničí především kvůli lepším cenám zboží, většímu výběru a navíc mají možnost spojit své nákupy se zajímavým výletem nebo návštěvou známých,“ vysvětluje Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.    Počet nakupujících, kteří se z ...

Cílená propagace v Plzni

„Obyvatelé Plzeňského kraje nakupují v zahraničí především kvůli lepším cenám zboží, většímu výběru a navíc mají možnost spojit své nákupy se zajímavým výletem nebo návštěvou známých,“ vysvětluje Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.
   Počet nakupujících, kteří se z Plzeňského kraje vydávají do zahraničí, převyšuje celorepublikový průměr 30 %. V zahraničí nakupuje 34 % obyvatel tohoto kraje, z toho 9 % pravidelně a 25 % příležitostně. Nejoblíbenější destinací je Německo, kde nakupuje 97 % dotázaných. Následuje Polsko, Rakousko, Velká Británie a Itálie - žádná z těchto zemí ovšem nedosahuje tak výrazné obliby jako právě Německo. Obyvatelé Plzeňského kraje také neváhají ujet za nákupy delší vzdálenost. 40 % z nich jezdí do vzdálenosti 100 - 300 kilometrů. Při svých zahraničních nákupech utratí nejvíce peněz. Celkem 17 % z nich neváhá vydat za nákupy v zahraničí 30 a více tisíc korun ročně.
   Důvodem pro nákupy v zahraničí jsou především obecně příznivější ceny, uvedlo je 76 % dotázaných. Dalších 33 % respondentů zmínilo, že je lákají vyšší slevy. Obyvatelé Plzeňského kraje ale také rádi spojí nakupování se zajímavým výletem nebo návštěvou známých (42 %). Vyhovuje jim i fakt, že je v zahraničí větší výběr zboží nebo produkty, které se na českém trhu neprodávají. Oproti ostatním regionům ČR jezdí obyvatelé Plzeňského kraje do zahraničí za nákupy častěji cíleně. Tuto možnost uvedlo 53 % dotázaných (celorepublikový průměr je 45 %). Ze zboží převažují potraviny (55 %), pak následuje kosmetika a drogerie (41 %). O oblečení je zájem o něco menší, zmínilo jej 33 % dotázaných. Tomu odpovídá i to, že cílem nákupů jsou především supermarkety a hypermarkety (75 % dotázaných) či obchodní domy (72 %).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
29.06.2012 12:10



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka