"Počet stížností občanů se doposud pohyboval kolem pěti set týdně, což představuje necelá 2 procenta z provedených svozů. Omlouváme se všem za způsobené potíže, které jsou ovlivněny mnoha faktory a nejsou ničím překvapující, a děkujeme tímto za pochopení," říká jednatel společnosti Petr Baloun.
"Kromě našich vlastních chyb, pramenících z přirozené složitosti celého systému svozu odpadu ve městě se 170 tisíci obyvateli, je dalším faktorem mj. skutečnost, že ne všichni vlastníci nemovitostí se registrovali včas. Přibližně desetina klientů se do poloviny září dokonce nezaregistrovala vůbec. Ze zkušeností z dosavadního „ostrého“ provozu nyní vyplývá nutnost optimalizovat svozové plány, tedy trasy jednotlivých popelářských vozů – k tomu dojde od 28. 9. 2015. Dosavadní plány se na základě uvedených faktů staly nevyváženými, a proto se nám nedaří dodržovat některé svozové dny," dodává.
V souvislosti se změnou svozových plánů dojde ke změnám svozových dnů ve vybraných oblastech. Štítky s vyznačením svozového dne umístěné na víku nádoby tedy ztratí svoji platnost. Nové štítky budou instalovány až po definitivní stabilizaci nových svozových plánů, předpokládáme, že do konce měsíce října 2015. Další úpravy budou již ale spíše kosmetické.
Nové svozové dny v jednotlivých lokalitách budou zveřejněny na internetových stránkách www.cistaplzen.cz, informace o změně budou umístěny i na internetových stránkách města Plzně www.plzen.eu a vývěskách jednotlivých městských obvodů.
"Ujišťujeme touto cestou plzeňskou veřejnost, že vyvíjíme maximální snahu, aby celý systém svozu odpadu nabyl co nejrychleji ustálené podoby bez chyb a výpadků," dodává Baloun.