Slavnostním poklepem na základní kámen začala ve čtvrtek výstavba poslední etapy obchvatu Klatov za 222,5 milionů korun. Stavba by měla být dokončena v září 2012. Nově vybudovaná přeložka propojí silnice I/22 a I/27 a v souladu s územním plánem bude sloužit jako severozápadní obchvat města Klatovy s návazností průmyslovou zónu Pod Borem.
„Obchvat jistě usnadní cestu řidičům, kteří míří do Domažlic-nebudou muset zajíždět do centra Klatov a tím se zároveň uleví obyvatelům města od projíždějících aut ,“ řekl náměstek hejtmana PK pro oblast doprava Jaroslav Bauer.
Investorem stavby je Plzeňský kraj. Jedná se o největší letošní investici v oblasti doprava. Realizace stavby zajistí optimálním způsobem obslužnost průmyslové zóny a bytové zástavby, ale hlavně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v průtazích obcí a i z hlediska životního prostředí se dá rovněž předpokládat celkové zlepšení odvedením těžké dopravy mimo obytné části dotčených obcí.
Obchvatová komunikace je navržena v celkové délce 2720,7 m (v kategorii S 9,5 ) se třemi okružními křižovatkami a čtyřmi mostními objekty, z toho 2 mosty jsou zcela nové a 2 stávající projdou rekonstrukcí. Napojení na silnice I. třídy je navrženo také okružními křižovatkami.
Příprava stavby byla zahájena na konci roku 2007 a polovině roku 2009 bylo na stavbu vydáno stavební povolení. Na realizaci projektu byla z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad ROP poskytnuta dotace ve výši 92,5 %. Zbytek nákladů hradí Plzeňský kraj prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, příspěvkové organizace. Město Klatovy se na akci podílelo zajištěním výkupu pozemků v hodnotě ca. 25 mil Kč. Celkové náklady projektu jsou 257 mil. Kč. Zhotovitel stavby vzešel z výběrového řízení a cena stavby činí 222,5 mil. Kč, kdy předpokládaná cena dle propočtu projektanta byla odhadována na 234,5 mil. Kč.