Oprava mostu G. Pattona vyjde na 300 milionů

Oprava nejdůležitějšího a nejzatíženějšího plzeňského mostu Generála Pattona přijde na 230 až 300 milionů korun. Záleží na tom, zda se most pouze opraví nebo postaví zcela nový včetně pilířů. Město i investor, Ředitelství silnic dálnic (ŘSD), preferují novou stavbu. Měla by začít v roce 2009 a trvala by rok a půl.

Jarní servisní akce AUTO CB

Oprava nejdůležitějšího a nejzatíženějšího plzeňského mostu Generála Pattona přijde na 230 až 300 milionů korun. Záleží na tom, zda se most pouze opraví nebo postaví zcela nový včetně pilířů. Město i investor, Ředitelství silnic dálnic (ŘSD), preferují novou stavbu. Měla by začít v roce 2009 a trvala by rok a půl. Zaznělo to na schůzce investora, města a policie.
Most, do jehož nosné konstrukce zatéká, spojuje jako jediný střed města s největším sídlištěm Lochotín a dále s hlavním tahem na Karlovy Vary. "Nejprve by se vybudovala jedna polovina mostu a auta by jezdila ve čtyřech pruzích druhé poloviny a tramvaje po jedné koleji," řekl ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák. Po mostě by ale nemohli chodit pěší.
"Dohodli jsme se, že město příští rok vyčlení 35 milionů korun na stavbu lávky z Dominikánské ulice přes průtah a řeku," uvedl náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík.
Investor nedávno schválil investiční záměr komplexní opravy mostovky za 234 milionů korun. Pražská firma Pontex, která ho zpracovala, vypočítá do konce června náklady na stavbu úplně nového mostu, který by se skládal z dvou krajních a jednoho prostředního mostu pro tramvaje. Podle předběžných odhadů firmy, Kuťáka i Náhlíka by suma nepřesáhla 300 milionů korun. Nový most, který by byl přeřazen z oprav do plánu investic ŘSD, by vydržel zhruba 80 let. Opravená mostovka tak čtvrtinu doby.
Most zatím není v havarijním stavu. Má známku "4", což znamená že do něj teče. Chatrný stav označuje až známka "7". Podle ředitele je ale třeba začít s opravou co nejdříve, aby se dále neprodražila. Podle městského odborníka na mosty Josefa Hlavničky má stavba z roku 1972 zničenu izolaci, poškozeny dilatační závěry, nutná bude výměna ložisek i sanace spodní stavby. "Izolace se mění po 15 až 18 letech," dodal.
Opravu musí ŘSD provést za provozu. Řidiči ze středu města na Lochotín a dále na Karlovy Vary nemohou jet jinudy.
Na současný most neexistuje podle Náhlíka ucelená projektová dokumentace, která vznikla v 60. letech minulého století, kdy po mostu jezdily pouze lehké jednoduché tramvaje. Dnes už by se podobný most nestavěl současně pro tramvaje i ostatní automobilovou dopravu.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 17.05.2006 10:14



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka