Rekonstrukce některých tramvajových tratí v Plzni v letech 2012 – 2014 si vyžádají finanční prostředky ve výši 436 milionů korun. Přestože v loňském a letošním roce plzeňská městská správa zvýšila objem finančních prostředků pro rychlejší odstranění deficitu oprav tramvajových tratí, nutná obnova kritických úseků zůstává i do dalších let. Příčinou hromadného výskytu systémových závad tratí je především jejich výstavba technologií s velkoplošnými panely BKV, což jsou železobetonové panely se žlábky, jež se masově v Plzni používaly hlavně v 90. letech minulého století, a také pomalejší tempo obnovy tratí v minulých letech.
Rada města Plzně vzala na vědomí přehled staveb, které by měly být realizovány v letech 2012 – 2014. Objem finančních prostředků se pohybuje kolem 436 milionů korun. Ještě v letošním roce bude zahájena rekonstrukce trati v úseku U Zvonu – Pražská za 80 milionů korun nebo úsek Sirková – Mikulášská včetně výhybky Mikulášská za 27 milionů korun. Největší investicí roku 2013 s přesahem do dalšího roku má být za 52 milionů korun obnova Slovanské aleje v úseku Francouzská – Koterovská.