Zastupitelstvo města Plzně schválilo návrh 2. fáze optimalizace MHD v Plzni. První fáze byla spuštěna začátkem listopadu 2009 a týkala se především víkendového provozu tramvají a trolejbusů (zaveden základní interval 7,5 min. resp. 15 min.) a nočního autobusového provozu (pravidelný interval 60 minut + obsluha okrajových částí města o víkendu).
Ve druhé fázi optimalizace jsou navrženy úpravy provozu na všech linkách tramvají a trolejbusů v pracovních dnech a na většině autobusových linek v průběhu celého týdne. Dále jsou navrženy drobnější korekce nočního provozu autobusů (např. zavedení noční dopravy na Bílou Horu).
Spuštění 2. fáze optimalizace se předpokládá v návaznosti na zprovoznění nové trolejbusové trati na Borská pole od 1. září 2010 (z provozních důvodů budou nové jízdní řády platné již od soboty, 28. srpna).
Již několik týdnů mají také občané města možnost se k návrhu optimalizace vyjádřit. Kompletní podklady jsou k dispozici na webových stránkách města www.plzen.eu.
Hlavní cíle 2. etapy optimalizace MHD:
· zavedení taktového provozu v co největší míře (spoje jezdí v pravidelném lehce zapamatovatelném intervalu; byl zvolen základní interval 7,5 minuty a jeho násobky), což umožní tzv. prokládání intervalů linek a garantování přestupů ve vybraných uzlech
· uvést nabídku kapacity spojů do většího souladu se skutečnou poptávkou (zjištěnou dopravními průzkumy)
· zavedení nových spojení do míst, kde dosud nic nejezdí a kde je poptávka po dopravě.
Základní podmínkou návrhu je nezvyšovat celkový objem finančních prostředků.