Optimalizace MHD v Plzni: Trolejbus z Lobez na Borská pole

Město Plzeň připravilo ve spolupráci se společností PMDP, a.s. návrh 2. fáze optimalizace MHD v Plzni. Před jeho projednáním v radě a zastupitelstvu města se k němu mohou vyjádřit také občané. Kompletní návrh bude pro zájemce k dispozici na internetových stránkách města Plzně. Dotazy mohou občané po...

Jarní servisní akce AUTO CB

Město Plzeň připravilo ve spolupráci se společností PMDP, a.s. návrh 2. fáze optimalizace MHD v Plzni. Před jeho projednáním v radě a zastupitelstvu města se k němu mohou vyjádřit také občané. Kompletní návrh bude pro zájemce k dispozici na internetových stránkách města Plzně. Dotazy mohou občané posílat na e-mailovou adresu dotazymhd@plzen.eu. Město je následně vyhodnotí a pokud to bude možné, budou zapracovány do návrhu resp. poslouží k jeho zkvalitnění. Nejčastější dotazy se objeví na webových stránkách města (www.plzen.eu). Konečná verze návrhu druhé fáze optimalizace MHD bude předložena ke schválení ZMP 13. května 2010.

1. fáze byla spuštěna začátkem listopadu 2009 a týkala se především víkendového provozu tramvají a trolejbusů (zaveden základní interval 7,5 min. resp. 15 min.) a nočního autobusového provozu (pravidelný interval 60 minut + obsluha okrajových částí města o víkendu).
Ve druhé fázi optimalizace jsou navrženy úpravy provozu na všech linkách tramvají a trolejbusů v pracovních dnech a na většině autobusových linek v průběhu celého týdne. Dále jsou navrženy drobnější korekce nočního provozu autobusů (např. zavedení noční dopravy na Bílou Horu).
Spuštění 2. fáze optimalizace se předpokládá v návaznosti na zprovoznění nové trolejbusové trati na Borská pole od 1. září 2010. Několik měsíců totiž zabere zkušební provoz.
Hlavní cíle 2. etapy optimalizace MHD:
· zavedení taktového provozu v co největší míře (spoje jezdí v pravidelném lehce zapamatovatelném intervalu; byl zvolen základní interval 7,5 minuty a jeho násobky), což umožní tzv. prokládání intervalů linek a garantování přestupů ve vybraných uzlech
· uvést nabídku kapacity spojů do většího souladu se skutečnou poptávkou (zjištěnou dopravními průzkumy)
· zavedení nových spojení do míst, kde dosud nic nejezdí a kde je poptávka po dopravě.
Základní podmínkou návrhu je nezvyšovat celkový objem finančních prostředků.

HLAVNÍ NAVRHOVANÉ ZMĚNY:

TRAMVAJE
· Linkové vedení se nemění, zůstávají linky č. 1, 2 a 4. Intervaly v pracovní dny se upravují především v období dopravního sedla na linkách č. 1 a 2 (jednotný interval 7,5 minut). Rozsah provozu a intervaly o víkendech se nemění.

TROLEJBUSY
· Bude zahájen provoz na nové trati Jižní předměstí – Borská pole, obsluhu bude zajišťovat linka č. 15 v upravené trase Lobzy – Hlavní nádraží – Borská pole v intervalu 10 min. ve špičce a 15 min. v sedle a o víkendu. Z Borských polí bude polovina spojů zajíždět do obratiště Teslova a polovina spojů na Novou Hospodu. Ve špičkách bude doprava na Borská pole posílena několika spoji na linkách č. 17 Doubravka, Zábělská –Borská pole – Nová Hospoda a č. 18 Centrální autobusové nádraží – Jižní Předměstí – B. pole, Teslova.
· Linka č. 13 Černice – Doubravka, Na Dlouhých zůstává v dnešní trase, ale s delšími intervaly ve špičce 10-12 minut, v sedle a o víkendu 15 minut. Nově se navrhuje linka č.10 v trase Čechurov – Centrální autobusové nádraží, v prokladu s linkou č.13. V úseku Čechurov – Mrakodrap dochází k posílení provozu (společný interval ve špičce 5-6 minut a v sedle 7,5 min.), naopak v úseku Čechurov – Černice a Mrakodrap – Doubravka ubyde zhruba 1/3 spojů.
· Na lince č.12 Božkov – Nová Hospoda dochází k omezení provozu v úseku Zátiší – Nová Hospoda, zde bude v provozu pouze cca polovina spojů. Část zrušených spojů na Novou Hospodu bude nahrazena linkou č. 15.
· Trasa linky č. 14 se upravuje na Bory – Tyršův most –Hlavní nádraží při zachování intervalů cca 30 minut ve špičce a 60 minut v sedle pracovních dnů.

AUTOBUSY
· Z důvodu možnosti zavést taktový provoz v okrajových částech města je nutné rozdělit dlouhé autobusové linky spojující okrajové čtvrti přes centrum (dosavadní linky č. 20, 28, 33, 39). Obsluha okrajových čtvrtí bude zajištěna především radiálními linkami (centrum – okraj) v pravidelnějších intervalech.
· Dochází k reorganizaci provozu autobusů na Borských polích v souvislosti se zavedením trolejbusů. Autobusové spojení CAN – Borská pole linkou č. 41 je zrušeno, spojení linkou č. 30 v úseku Zpč. univerzita – Borská pole je výrazně omezeno (v sedle pracovních dnů int. 30 minut a o víkendu 60 minut).
· Díky zprovoznění tzv. 0. etapy západního okruhu loni v prosinci je možno zavést novou linku č. 24 v trase Bory – ZČU – Sídliště Skvrňany. Interval v úseku ZČU – Sídliště Skvrňany je navržen 15 minut ve špičce, 30 minut v sedle a 60 minut o víkendu.
· Linka č. 30 bude rozdělena do dvou částečně souběžných linek. Zůstává tradiční linka č. 30 v trase Košutka – Doubravka – Slovany – Bory – Borská pole, ale interval se prodlužuje ve špičce na 7,5 minuty (cílově se předpokládá nasazení pouze velkokapacitních vozů). Nově je zavedena "expresní" linka č. 29 v trase Doubravka, Zábělská – Slovany (nám. M. Horákové) – Bory (Sukova) – Borská pole, Teslova, která doplní kapacitu linky č. 30 v nejvíce zatíženém úseku a umožní rychlejší spojení mimo sídliště Bory. Přitom se zlepšuje obsluha okolí Sukovy ulice. Navržený interval linky č. 29 je 10-15 minut ve špičce a 60 min. v sedle a o víkendu.
· Mění se způsob obsluhy Bílé Hory. Linka č. 39 je pro nízké využití zrušena a kapacita převedena na nově koncipovanou linku č. 20 v trase Bílá Hora – Roudná – nám. Republiky – Mrakodrap v polovičních intervalech než dnes.
· Na Severním předměstí budou nově zavedeny linky č. 25 v trase Vinice – Fakultní nemocnice (v provozu v pracovní dny cca od 7.30 do 15 hodin v intervalu 30 minut) a linka č. 27 v trase Mrakodrap – sady Pětatřicátníků – Nemocnice Privamed – Košutka, Krašovská v intervalu 60 minut – tato až po provedení stavebních úprav v Kotíkovské ulici ve 2. pololetí r. 2010.
· Linka č. 33 bude zkrácena do trasy Košutka, Krašovská – FN Lochotín –Muzeum. v intervalu 15 minut celodenně (proklad s linkou č.40 ve špičkách je zachován).
· Novým způsobem je navržena obsluha Radčic, Malesic a Křimic. Linky č. 20, 28 a 33 v této oblasti budou zrušeny. Linka č. 35 bude zavedena v nové trase Hlavní nádraží ČD – Mrakodrap – CAN – Radčice – Malesice / Křimice v intervalu 15 min. ve špičce, 30 min. v sedle a 45 min. o víkendu. Z Radčic bude každý druhý spoj pokračovat do Malesic a každý druhý do Křimic. Do Křimic bude z autobusového nádraží nově prodloužena linka č. 41 (trasa Vinice – CAN – Křimice) náhradou za spoje linky č. 33.
· V nočním provozu bude nově zavedeno spojení na Bílou Horu linkou N4 v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 26.04.2010 15:19



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka