Otevření obchvatu odlehčilo Plzni o tisíce aut

Otevření posledního úseku dálnice D5 loni v říjnu přineslo Plzni odlehčení od nákladní i osobní dopravy o desítky procent. Dálnice ubrala zátěž a absorbovala veškerou přírůstkovou dopravu z posledních let. Vyplývá to ze studie Správy veřejného statku města Plzně.

Jarní servisní akce AUTO CB

Otevření posledního úseku dálnice D5 loni v říjnu přineslo Plzni odlehčení od nákladní i osobní dopravy o desítky procent. Dálnice ubrala zátěž a absorbovala veškerou přírůstkovou dopravu z posledních let. Vyplývá to ze studie Správy veřejného statku města Plzně, řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
Provizorní obchvat byl otevřen v prosinci 2003, poslední úsek s tunelem Valík, a tím celá D5, v říjnu 2006. V těchto letech měřili experti intenzitu dopravy v Plzni ve směru východ-západ. "V září 2003 bylo napočítáno 3200 kamionů, v březnu 2004 pouze 430 a v dubnu 2007 dokonce pouhých 176 kamionů," řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík.
V roce 2003 jezdilo po nejfrekventovanější Rokycanské třídě 30.000 vozidel denně a nyní je jich 20.000. Na dálnici naopak intenzita dopravy rapidně vzrostla. V roce 2004 šlo o 15.000 vozů, nyní 25.000. "Všechna by jinak musela přes Rokycanskou," uvedla Vápeníková. Studie prokázala i to, že obavy z přesunu nákladní dopravy do města po zavedení mýtného byly liché, dodala mluvčí.
Z posledního měření vyplývá, že do města vjelo 78.300 vozidel za celý den. Podíl nákladní dopravy nad 3,5 tuny činí 11,4 procenta, tedy 8900 vozidel, z toho 2550 kamionů. Autobusů (mimo MHD) vjíždí do města přes 600 za den, což je 0,8 procenta. Ze všech vozidel, která do města vjedou, činí pouze 14 procent tranzitní doprava, zbytek jsou motoristé s cílem v Plzni. Projíždějících vozidel je za den 11.000, z toho 1200 nákladních a 900 kamionů. U osobních aut je podíl tranzitu nižší, 13 procent, u nákladní dopravy 24 procent.
Největší podíl tranzitu, 28 respektive 33 procent, vykazují oba vjezdy na severu města - Karlovarská a Plaská ulice. Domažlická a Rokycanská mají dnes podíly mírně nižší, i když ještě v roce 2004 tam byly kolem 35 procent.
Dominantní zdroj a cíl nákladní dopravy v Plzni představuje průmyslová oblast Borská pole včetně areálu Škoda. V den průzkumu zde skončilo 360 kamionů, v Plzeňském Prazdroji skončilo 160 kamionů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 23.08.2007 17:32



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka