Panasonic končí s rozšiřováním výroby

Plzeňský Panasonic AVC Networks Czech ukončil rozšiřování výrobních kapacit ve své plzeňské továrně. Za deset let investovala firma v Plzni čtyři miliardy korun. Zvyšovat nebude ani počet zaměstnanců, který se v celoročním průměru pohybuje kolem 5000. Pouze při podzimním výrobní špičce přijme na výpomoc dalších 500 lidí.

Cílená propagace v Plzni

Plzeňský Panasonic AVC Networks Czech ukončil rozšiřování výrobních kapacit ve své plzeňské továrně. Za deset let investovala firma v Plzni čtyři miliardy korun. Zvyšovat nebude ani počet zaměstnanců, který se v celoročním průměru pohybuje kolem 5000. Pouze při podzimním výrobní špičce přijme na výpomoc dalších 500 lidí. Kromě Plzně vyrábí mateřský koncern Matsushita televizory Panasonic ještě v americkém San Diegu a v Japonsku. Kapacity jsou srovnatelné. Řekl to manažer Pavel Ratislav.
Panasonic je největší výrobce televizorů v Česku. Letos jich chce vyrobit tři miliony, o 1,2 milionu více než ve fiskálním roce duben 2006 až konec března 2007. Počet vyrobených televizí chce firma stále zvyšovat. "Ale ne stavbami dalších výrobních hal, ale intenzifikací výroby," řekl generální ředitel závodu Norijuki Jasuo. Odhad cílové kapacity plzeňského závodu nedokázal nikdo z vedení odhadnout. Před lety továrna jednu operaci dělala na ploše 100 metrů čtverečních, nyní na 30 m2, nastínil cestu dalšího růstu výroby Ratislav. "Půjde o velké investice do zavádění nových zařízení," dodal. Jejich každoroční výši nevyčíslil.
Průměrný věk zaměstnanců je 35 až 37 let, ale firma nemá žádné věkové omezení. "Nepředpokládáme ani hlubokou praxi, nezajímají nás ani certifikáty. Lidé tu mají dost příležitostí se učit. Důležité je, aby se dokázali trochu domluvit anglicky," uvedl Ratislav. Vinou nedostatku lidí na Plzeňsku spoléhá Panasonic od roku 2003 na pracovníky dodávané personálními agenturami, zejména ze Slovenska, Polska, nyní zkouší lidi z Bulharska a zaměstnává desítky Vietnamců usídlených v ČR. "Nedostatek lidí je dán nedostatkem levnějších bytů v Plzni," řekl Ratislav. Odmítl názor, že by měl Panasonic stavět ubytovací kapacity. To je záležitost soukromých developerů, stavebních firem a města.
"Pokud budou lidé přežívat na ubytovně, nebudou se tu cítit doma," dodal. Současná roční fluktuace kmenových lidí firmy je kolem 16 procent, u agenturních je to v závislosti na sezónnosti zhruba dvojnásobek. Průměrný plat bez přesčasů je 16.000 korun.
Na firmu je nyní nabalena více než stovka dodavatelů, z toho deset až 15 českých, a jejich podíl roste. Zatím dodávají zejména mechanické díly.
Plzeňský závod má roku 1999 vlastní výzkum a vývoj. Trvale spolupracuje se Západočeskou univerzitou, které poskytuje své televizory k měření a výuce, půlmilionu korun ročně na vybavení laboratoří a vypisuje pět až osm diplomových prací ročně.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
06.07.2007 13:09



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka