Pět let pomoci spotřebitelům v Plzni

V těchto dnech si Spotřebitelské informační centrum SOS v Plzni připomíná páté výročí zahájení své činnosti.

Jarní servisní akce AUTO CB

V těchto dnech si Spotřebitelské informační centrum SOS v Plzni připomíná páté výročí zahájení své činnosti.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) zřídilo v říjnu 1998 své informační centrum v Plzni jako svoji čtvrtou poradnu, v současné době provozuje čtrnáct kontaktních míst pro spotřebitele po celé České republice.
Spotřebitelské informační centrum (SIC) v Plzni během své pětileté činnosti zaznamenalo 750 návštěv spotřebitelů. Nejfrekventovanější jsou problémy týkající se reklamací, poměrně častým dotazem je odstupování od neuváženě uzavřených smluv, kde spotřebitelům výrazně pomohla nedávná novela občanského zákoníku.
V ojedinělých případech se SIC obrací i přímo na podnikatele, zejména s upozorněním na protiprávní jednání nebo stav.
Jistě ne všem spotřebitelům lze pomoci: Ne vždy je zákazník v právu, ne vždy má veškeré potřebné doklady. Na druhé straně se některé spory dostaly až k soudnímu projednání a žádný z nich spotřebitel neprohrál.
Pracovníci SIC uspořádali řadu přednášek a besed pro širokou veřejnost o právech spotřebitele i dvouleté záruční době, a také informační schůzku pro klienty banky v úpadku. Další přednášky proběhly na školách pro žáky vyšších ročníků.
SIC prezentovalo spotřebitelské informace v rozhlasových besedách, televizních šotech i novinových článcích a v pravidelné novinové poradně.
Spotřebitelské informační centrum SOS je pro osobní návštěvy i telefonické konzultace otevřeno každé pondělí mezi 15 a 16:30 hod. na adrese SIC SOS ČR, Hřímalého 32, 301 00 Plzeň 1 a na telefonní lince 377 422 469.
Další informace lze nalézt na webové stránce http://plzen.spotrebitele.info


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 16.10.2003 08:24




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka