Pět nejprodávanějších lihovin v restauracích je ze Stocku

Navzdory tomu, že do České republiky po roce 1989 vstoupili se svými globálními značkami prakticky všichni významní světoví výrobci lihovin, zůstávají čeští zákazníci věrni především osvědčeným domácím produktům. Nadnárodním společnostem se z hlediska objemu prodeje lihovin nepodařilo proniknout na ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Navzdory tomu, že do České republiky po roce 1989 vstoupili se svými globálními značkami prakticky všichni významní světoví výrobci lihovin, zůstávají čeští zákazníci věrni především osvědčeným domácím produktům. Nadnárodním společnostem se z hlediska objemu prodeje lihovin nepodařilo proniknout na špici ani v obchodech, ani v segmentu gastronomie.
Svědčí o tom i poslední průzkum agentury Dataservis, která dlouhodobě mapuje prodeje lihovin v české gastronomii. Firma Dataservis při svém pravidelném sledování navštívila více než 2 400 gastronomických zařízení po celé České republice. Pozice v první pětce nejprodávanějších lihovin obsadily výhradně značky největšího českého výrobce Stocku Plzeň – Božkov, a to v pořadí: Božkov Tuzemský (tržní podíl v gastronomii 9,36 %), Fernet Stock (7,53 %), Fernet Stock Citrus (6,23 %), Peprmint Božkov (4,14 %) a Božkov Vodka (3,96 %). V TOP 10 má přitom Stock Plzeň ještě další dvě značky, Amundsen Vodku na 9. místě a Božkov Griotte na desáté pozici. Jedinou zahraniční značkou, která se v TOP 10 dokázala vklínit mezi české lihoviny, je v gastronomii Finlandia Vodka, které patří z hlediska prodejů šestá pozice.
„Jednoznačně se ukazuje, že pesimisté, kteří českým značkám věštili ústup nebo dokonce zánik, ve svých odhadech pochybili. Nejen produkty Stocku Plzeň, ale i značky dalších domácích výrobců vykazují v posledních letech velmi dobré výsledky,“ uvedl k průzkumu generální ředitel Stocku Plzeň Martin Petrášek.
Podle něho ve prospěch zavedených domácích značek hraje nejen kvalita a příznivá cena, ale stále významnější roli mají i marketingové aktivity. „Mediální reklama, promo aktivity v restauracích i obchodech či využití internetu jsou dnes nedílnou součástí podpory prodeje. A většina významných domácích značek lihovin se i v tomto směru může směle měřit s nadnárodními giganty,“ dodal Petrášek.
Díky prodejním úspěchům je Stock Plzeň suverénním lídrem českého trhu lihovin s celkovým tržním podílem zhruba 36 %. Stock Plzeň přitom se svými značkami vévodí všem čtyřem rozhodujícím segmentům trhu: hořkým a bylinným lihovinám (Fernet Stock, Fernet Stock Citrus, Fernet Stock 8000, Magister), tuzemákům (Božkov Tuzemský), vodkám (Vodka Amundsen, Božkov Vodka) i likérům (Božkov Peprmint, Božkov Griotte).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 19.11.2008 07:15



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka