Petici proti zbourání DK Inwest už podepsalo 9000 Plzeňáků

Plzeňští zastupitelé schválili nezávazné regulační podmínky, které však pouze odpovídají tomu, co investor předložil v dokumentaci EIA. Odborná komise se například vůbec nezabývala rozčleněním obřího objektu na jednotlivé části. Výsledné podmínky investorovi navíc umožňují zničit Denisovo nábřeží i ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňští zastupitelé schválili nezávazné regulační podmínky, které však pouze odpovídají tomu, co investor předložil v dokumentaci EIA. Odborná komise se například vůbec nezabývala rozčleněním obřího objektu na jednotlivé části. Výsledné podmínky investorovi navíc umožňují zničit Denisovo nábřeží i přes rozpor se Zásadami dopravní politiky města Plzně. Požadavky více než 9000 občanů zastupitelé nadále ignorují.
Filip Kast z občanského sdružení KULTURA(K) VÍTĚZÍ k tomu říká: „Byli jsme zváni do pracovní skupiny, jejímž výstupem měly být podmínky, které nedovolí stavbu Arény/Corso Americká v podobě jaké byla prezentována. Výsledkem je však to, že podmínky jsou nad míru benevolentní, a i když pozvaní architekti striktně varovali před monolitností bloku s jednolitou kompozicí, bariérovostí řešení a naddimenzovaným měřítkem nic z toho není striktně zdůrazněno a zmíněno, čímž regulační podmínky dávají investorovi značný prostor na kličkování. Teď bude na dotčených orgánech, jak posoudí případný soulad a nesoulad s regulačními podmínkami. Pokud však dojde k povolení a stavbě Corso Americká v podobě, v které je prezentována, bude mít z dlouhodobého (urbanistického, architektonického a dopravního) hlediska nemálo negativních dopadů na dolní část Americké, ne-li mnohem širší území.“
Výsledek pracovní skupiny je překvapivě shodný s projektem investora, který předložil v dokumentaci EIA. Navíc byl přijat v podobě, se kterou nesouhlasila Komise pro koncepci a rozvoj Rady města Plzně. Další ze špatných novinek je nové dopravní řešení, které dle předložené dokumentace EIA počítá se zničením cyklostezky, chodníku a vzrostlých stromů na Denisově nábřeží a zvýšením dopravy v tomto prostoru na 1250 aut denně. Cyklostezka a chodník bude muset ustoupit autům i přesto, že je to v rozporu se Zásadami dopravní politiky města Plzně.

„Zastupitelé měli šanci dokázat, aby ukázali na kolik myslí vážně svoje sliby o tom, že nedovolí zničení tak cenného území. Výsledek je ale výsměchem více než 9000 občanů, kteří podepsali petici proti výstavbě obchodního centra a požadovali architektonickou soutěž. Město nakonec nerespektuje ani svoje vlastní pravidla. Obrátíme se nyní tedy přímo na občany.“, říká Barbora Ottová ze sdružení KULTURA(K) VÍTĚZÍ.

„Nesmíříme se s tím, aby na místě Domu kultury vyrostla obří nákupní galerie, kterých je v Plzni již dostatek. Ke všemu nákupní centrum připomínající obří cihlu, která svým rozměrem zastíní ostatní dominanty a pouze přitáhne další automobilovou dopravu na Americkou ulici a nově také na Denisovo nábřeží. Již jsme podnikli další kroky, jak s pomocí veřejnosti, u které máme stále větší podporu, projektu v této podobě zabránit“ uzavírá Martin Marek, mluvčí sdružení.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 06.09.2011 08:05



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka