Pivovarské muzeum představí historii města

Pivovarské muzeum v Plzni rozšiřuje svoji nabídku vzdělávacích výukových programů pro žáky základních škol.

Cílená propagace v Plzni

Pivovarské muzeum v Plzni rozšiřuje svoji nabídku vzdělávacích výukových programů pro žáky základních škol. Vedle úspěšně probíhajícího programu „Zapomenutá řemesla“, kde mají žáci možnost blíže poznat dnes již málo známá povolání, jako např. povozníci, bednáři, sladovníci, kováři a jiní, zahajuje Pivovarské muzeum další výukový program s názvem „Kapitoly z historie města Plzně“ jeho první částí „Jak se staví město“.

Žáci se v rámci programu názorně seznámí s historií města Plzně. Dozví se, jak město vzniklo, jak se rozrůstalo a jaké jsou jeho nejdůležitější stavby. Součástí programu je práce s unikátním trojrozměrným modelem města, na kterém si uvědomí dynamiku rozvoje města a polohu nejdůležitějších plzeňských památek.

Vyškolení průvodci provedou žáky budovou muzea, jejíž uspořádání odpovídá původní středověké dispozici domu. „Prohlídka je vedena interaktivní formou. V první části programu se žáci přenesou v čase do dávné minulosti, do doby, kdy byla Plzeň založena. Dostanou historická jména a společně s myškou-průvodkyní procházejí starobylým domem, kde na ně čekají různé zábavně pojaté úkoly. Podívají se do sladovny gotického původu, mezi plzeňské hradby, do středověké kuchyně a do sklepů vedoucích do plzeňského podzemí. Na závěr odhalí tzv. plzeňské tajemství o městském znaku.“ popisuje autorka programu Jitka Matějovicová.

Ve druhé části programu děti ve výukové dílně samy poskládají unikátní dřevěný model města a poznají nejdůležitější plzeňské památky. „Dřevěný model města v měřítku 1:175 o rozměrech 3,5 x 3,5 m se vyráběl čtyři měsíce a je sestaven z 250 částí tak, že si děti mohou samy město skutečně postavit. Části města, které byly zbourány, jako například hradby, jsou vyměnitelné, takže na modelu můžeme názorně demonstrovat rozvoj města,“ uvedla Markéta Formanová, manažerka Pivovarského muzea.

Žáci pracují ve skupinkách, nové poznatky a informace si zaznamenávají do vlastních pracovních listů a na závěr získají dobově ztvárněné potvrzení o absolvování programu.

Náročnost a záběr programu lze přizpůsobit věku žáků a požadavkům pedagoga.




Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 30.10.2006 19:43



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka