Platební karty nejvíc používají Pražané, Moraváci preferují kreditky

Společnost MasterCard Europe ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze a Sdružením CZECH TOP 100 zahajuje třetí ročník projektu MasterCard česká centra rozvoje, který je zaměřen na ekonomické srovnání 50 nejvýznamnějších měst České republiky. Výsledky projektu budou vyhlášeny v září 2010. V...

Cílená propagace v Plzni

Společnost MasterCard Europe ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze a Sdružením CZECH TOP 100 zahajuje třetí ročník projektu MasterCard česká centra rozvoje, který je zaměřen na ekonomické srovnání 50 nejvýznamnějších měst České republiky. Výsledky projektu budou vyhlášeny v září 2010. V úvodní části projektu realizovala společnost MasterCard průzkum o používání platebních karet v různých částech republiky.
„Minulý rok jsme zaznamenali veliký ohlas na náš projekt MasterCard česká centra rozvoje, proto jsme se rozhodli pokračovat i v letošním roce. V současnosti probíhá intenzivní komunikace mezi metodickým týmem VŠE a zástupci zapojených měst na získávání dat, která budou následně vyhodnocena,“ uvedl Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.
„Na úvod projektu MasterCard česká centra rozvoje jsme zpracovali postoj uživatelů k platebním kartám a jejich nákupní zvyklosti. Zaměřili jsme se na způsoby placení a přistup k platebním kartám napříč českými regiony,“ dodal Pavel Javorský.
Z výsledků průzkumu* o platebních kartách vyplynulo, že lidé žijící v Praze a ve Středočeském kraji daleko více ve srovnání se zbytkem republiky preferují platbu kartou. Minimálně dvakrát do týdne zde použije kartu 7 z 10 obyvatel. Častěji také nakupují v internetových obchodech, 71 % dotázaných tuto cestu považuje za zcela bezpečnou.

Lidé v severních Čechách by nejvíce ocenili, kdyby jim platební karta přinesla možnost platit kartou na tržištích (20 %). Jen 9 % severočechů věří, že se jim v budoucnu velmi podaří spořit, zatímco v celé České republice se toto domnívá 14 % respondentů.

Na severní Moravě je oproti republikovému průměru daleko větší počet majitelů kreditních nebo jiných nákupních úvěrových karet. Lidé z Olomouckého a Moravskoslezského kraje mají aktivováno celkově větší množství úvěrových produktů u své banky, mezi které patří například kontokorent, nákup na splátky či leasing. V průzkumu rovněž dotazovaní ze severní Moravy často uváděli, že by uvítali možnost platby kartou u svého lékaře.

V podmínkách používání platebních karet a s tím spojenými bankovními poplatky se nejlépe orientují lidé z jižní Moravy. Téměř 50 % respondentů uvedlo, že poplatky znají (ve srovnání se 40 % za celou republiku). Pro 92 % z nich má právě výše poplatků rozhodující vliv při výběru platební karty.

Projekt MasterCard česká centra rozvoje zkoumá česká města a kraje, klade si za cíl definovat jejich strategické postavení v české ekonomice a určit jejich příležitosti a slabá místa z pohledu hospodářství. Studie vychází z úspěšného celosvětového konceptu a jejím cílem je vytvoření nezávislého zdroje informací o vybraných českých městech a všech 14 krajích, které mohou sloužit institucím a domácím a zahraničním investorům.

***
* Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště.
Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 12. března 2010 a celkem bylo provedeno 967 kompletních rozhovorů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
30.07.2010 06:42



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka