Plzeň bude centrem kongresové turistiky

Podle údajů ICCA zaujímá Praha v kongresové turistice, pro léta 2007-2013, celosvětově 6. místo oproti metropolím jako jsou Londýn, Hongkong či Berlín.

Cílená propagace v Plzni

Podle údajů ICCA zaujímá Praha v kongresové turistice, pro léta 2007-2013, celosvětově 6. místo oproti metropolím jako jsou Londýn, Hongkong či Berlín. Na uvedeném období je naplánováno 70 kongresů, avšak vzhledem k rostoucí nákladům v Praze má regionální kongresová turistika velký potenciál pro růst.
V tuto chvíli je v ČR 221 hotelů s vybavením pro kongresy a konference.


„Za 15. let působení na trhu víme, že by kongresový turista mohl v Praze utratit až 9tis. místo současných 6tis. za den pobytu. Pokud však chce Praha zůstat vůči Vídni a Budapešti konkurenceschopná, tak by k žádnému dramatickému růstu cen nemělo dojít.“ uvádí Petra Kandertová, Marketing & Sales Director Ag. Carolina a dodává „Vzhledem k požadavkům klientů a potenciálu Prahy má jednoznačnou budoucnost domácí-regionální kongresová turistika, která splňuje požadavky na kvalitu, historické zázemí, blízkost letiště a ceny za kongresové zázemí. Preferovanými městy budou Český Krumlov, Brno, Plzeň a Hradec Králové“

Jak vypadá typický kongresový turista?
Jedná se především o muže v produktivním věku (30-40let), v jedné ruce má kufřík, v druhé z internetu vytištěnou mapku Prahy. Průměrně utratí 3 000,-Kč denně, avšak jeho celkové výdaje se pohybují kolem 6tis. denně. Klasický turista, oproti kongresovému, utratí 2500-3000,-Kč za den. Nárůst kongresové turistiky je proto více než žádoucí a to i z toho důvodu, že v zahraničí činí průměrná denní útrata 9 000,-Kč.


Kde je budoucnost kongresové turistiky?
Předpokládá se, že počet kongresových turistů by mohl v následujících letech vzrůst až o 1/3 tzn. z 550tis. na cca 730tis. Nárůst však bude souviset nejen s kvalitou služeb, ale s také cenovými změnami u konkurenčních měst, tedy Vídní a Budapeští.

I z tohoto důvodu se předpokládá, že význam regionální kongresové turistiky mimo Prahu poroste. Rozhodujícími faktory, dle průzkumu GM Consulting a CzechTourism, mimo kvalitu kongresu jsou totiž památky (57%), obchodní kontakty (33%) a cena (31%).

V Kongresové turistice jsou nejžádanější témata z medicíny a farmacie, následovány strojírenstvím, IT a high-tech technologiemi, vědou a vzděláním, financemi a bankovnictvím. Většina kongresů (73%) se prodává pomocí mezinárodního kongresového systému přes internet.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 07.12.2006 15:28



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka