Plzeň chce lépe využít svůj turistický potenciál

Plzeň vyniká v cestovním ruchu čitelnou image nejen díky pivu, sportu a kultuře, ale také množstvím a kvalitou ubytovacích zařízení. V porovnání s ostatními krajskými městy nemá kromě Prahy, Brna a Karlových Varů téměř konkurenci v počtu přenocování. V plzeňských hotelích se v roce 2010 ubytovalo 16...

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeň vyniká v cestovním ruchu čitelnou image nejen díky pivu, sportu a kultuře, ale také množstvím a kvalitou ubytovacích zařízení. V porovnání s ostatními krajskými městy nemá kromě Prahy, Brna a Karlových Varů téměř konkurenci v počtu přenocování. V plzeňských hotelích se v roce 2010 ubytovalo 168 tisíc turistů. Průměrná doba ubytování je však necelé dva dny, což je ve srovnání s ostatními městy spíše podprůměrná hodnota. Městská správa v současné době hledá cesty, jak situaci změnit. Jednou z nich je aktualizace dokumentu Potenciál města Plzně v cestovním ruchu.

Strategický dokument má město zpracovaný již od roku 2007. Tehdy byl určen na následujících pět let. „Impulsem k jeho aktualizaci byla nejen zásadní změna vybavenosti města pro cestovní ruch, ale také nutnost připravit se na větší zájem návštěvníků v souvislosti se ziskem titulu Evropské hlavní město kultury 2015,“ říká náměstkyně primátora pro kulturu a cestovní ruch Eva Herinková a pokračuje: „Podrobnou analýzu pozice města z pohledu cestovního ruchu jsme dokončili v závěru minulého roku. V současné době pracujeme na tzv. návrhové části, která přinese konkrétní opatření a aktivity nutné ke zdokonalení a lepšímu využití turistického potenciálu města.“

Na cestovním ruchu se v Plzni podílí kolem 5 % ekonomicky činných subjektů. Návštěvníci a turisté zde ročně utratí přes 245 milionů korun. Město nabízí atraktivní turistické cíle a také akce významné v evropském měřítku, například turistické produkty Plzeňského Prazdroje nebo tradiční oslavy konce 2. světové války Slavnosti svobody. Přesto si zatím nedokáže udržet své turisty na delší dobu pobytu.

Nejčastěji do Plzně přijíždí zahraniční návštěvníci ze sousedního Německa a z anglicky mluvících zemí. Ti tady také utratí nejvíce peněz, přitom však postrádají informace o kulturních akcích a dalších lákadlech, které by je inspirovaly k prodloužení pobytu.

„Zkušenosti z jiných měst ukazují, že klíčem k řešení je zaměřit se na kulturní turistiku, propagaci zacílenou na konkrétní skupiny návštěvníků, lepší koordinace cestovního ruchu či příprava nových turistických produktů a jejich aktivní nabídka. I v souvislosti s Evropským hlavním městem kultury je nutné připravit kvalitní kulturní a turistický portál, zaměřený rovněž na zahraniční návštěvníky,“ uvádí Zuzana Smotlachová, vedoucí odboru prezentace a marketingu magistrátu.

Strategický dokument bude hotový v březnu. Po jeho připomínkování členy pracovní skupiny a dalšími dotčenými subjekty ho odbor prezentace a marketingu předloží ke schválení zastupitelům města.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 04.02.2012 10:00




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka