Plzeň chce zkvalitnit hromadnou dopravu

Více než 3,2 miliardy korun si má vyžádat projekt zkvalitnění MHD v Plzni. Celkem šest staveb město zahájí pouze v případě, pokud je podpoří evropské peníze. Ze dvou nových dotačních titulů EU by mohla Plzeň získat 80 až 90 procent.

Jarní servisní akce AUTO CB

Více než 3,2 miliardy korun si má vyžádat projekt zkvalitnění MHD v Plzni. Celkem šest staveb město zahájí pouze v případě, pokud je podpoří evropské peníze. Ze dvou nových dotačních titulů EU by mohla Plzeň získat 80 až 90 procent. Radnice už připravuje žádost. O dotacích se má rozhodovat v Bruselu na podzim.
"Preferuji zavedení tramvaje do průmyslové a obchodní zóny Borská pole a výstavbu vozovny a opraven vozů MHD ve stejné lokalitě," řekl primátor Miroslav Kalous.
Právě dopravní obsluha Borských polí a sousedního komplexu Západočeské univerzity (ZČU), kam dnes jezdí do práce, školy a za nákupy tisíce lidí, patří nyní mezi hlavní priority města. Do této jihozápadní části zajíždějí nyní pouze kriticky přetížené autobusy silně znečišťující ovzduší. Dalším problémem Plzně je malá dopravní obslužnost nově vzniklého sídliště Vinice a Sylván. Situaci v MHD také značně komplikuje nevyhovující stav tramvajové vozovny Slovany, kterou chce Plzeň za evropské peníze obnovit a rozšířit.
Dalšími akcemi, které jsou všechny ve fázi studií, je stavba trolejbusové tratě na Borská pole, trolejbusu na Vinice a nákup nových trolejbusů a tramvají pro Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).
"První dotační titul, o nějž se budeme ucházet, je zaměřen na rozvoj infrastruktury ekologické MHD a druhý na zlepšování kvality ovzduší a snižování emisí," řekl Kalous. Pokud by Plzeň dostala na všechny akce 80 až 90 procent podílu, vydala by na ně městská kasa 312 až 642 milionů Kč. Na spolufinancování by radnice využila úvěr od Evropské investiční banky.
Nejdražší má být obnova a dostavba vozovny Slovany za jednu miliardu korun, 860 milionů korun má stát výstavba areálu technické základny na Borských polích. Tramvajová trať Bory-ZČU-Skvrňany je odhadnuta na 400 milionů, trolejbusová trať Borská pole-Němejcova-Panasonic má přijít na 122 milionů a trolejbusová trať z centra na Vinice 110 milionů korun. K tomu je nutné koupit trolejbusy za 328 milionů a tramvaje za 390 milionů korun.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 17.06.2006 14:21



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka