Plzeň chystá důležitý úsek pro cyklisty a pěší, zahrne lávku přes Mži

Město Plzeň připravuje novou komunikaci pro cyklisty a pěší, která propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic. Součástí 400 metrů dlouhého úseku bude i lávka přes řeku Mži.

Cílená propagace v Plzni

Stavba za zhruba osm milionů korun by mohla být hotova na konci příštího roku, peníze na ni zastupitelé města Plzně schválili letos v březnu z přebytku hospodaření za rok 2014. Cyklistickou dopravu Plzeň aktivně podporuje už přes 15 let, v tomto trendu chce pokračovat. 

„Nová lávka umožní cyklistům vyhnout se dnes již dost frekventované komunikaci vedoucí od Kalikovského mlýna do Radčic. Jízda podél řek je pro cyklisty pohodlná, schůdná pro každého, řeky ale představují bariéru. Jsem proto přesvědčen, že pokud budujeme systém tras podél řek a zahušťujeme systém lávek, bude nám počet cyklistů růst,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.  

Podle Petra Náhlíka, náměstka pro dopravu a životní prostředí, spojí chystaná komunikace Radčickou ulici v prostoru křižovatky u zoologické zahrady s místní komunikací neboli polní cestou vedoucí z Předních Skvrňan do Radčic. „Lávka přes Mži umožní bezpečnou cestu pro občany a děti ze sídliště Skvrňany přímo do zoo. Poslouží i cykloturistům, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní trase od Hracholuské přehrady. Nový úsek cyklostezky bude 400 metrů dlouhý, lávka o délce 25 metrů je její součástí. Máme vydané územní a stavební povolení, do konce roku bude připravena prováděcí dokumentace,“ uvedl Petr Náhlík. Výběrové řízení na zhotovitele by mělo být vypsáno na přelomu roků 2015/2016, pokud vše půjde optimálně, bude stavba zahájena v květnu příštího roku a dodělána na podzim. 

Co se týká nové lávky, město pro ni využije bývalou nosnou ocelovou konstrukci horkovodu, která byla v minulosti umístěna nad železniční tratí u Jižního Předměstí. Tato mostovka se uloží na nově vybudované pilíře. „Konstrukce bude repasována, tedy budou vyměněny její nefunkční díly, zajištěno nové vyztužení a podobně. Její volná šířka je 1,7 metru,“ přiblížil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně, který akci zajišťuje. Z osmi milionů korun jsou odhadované náklady na lávku 3,6 milionu korun, na stezku pro cyklisty a pěší 4,4 milionu korun. 

Nový úsek komunikace včetně lávky je součástí městského projektu na budování sportovně rekreačních tras vedených v údolích plzeňských řek, takzvaného systému plzeňských Greenways. Ty patří u cyklistů mezi nejvyhledávanější. „Tento systém je v rámci České republiky unikátní, je určen nejen pro rekreační, ale i pro dopravní cyklistiku. Jakékoliv dokončení dosud chybějících úseků podél řek nebo doplnění lávek tomuto systému velmi pomůže. Cyklisté jej využívají ve chvíli, kdy jde o delší úseky. Jakmile má stezka určitý počet kilometrů nebo jim ušetří čas či cestu, tak si na sebe cyklisty natáhne,“ řekla plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková.  

V Plzni je v současné době 75 kilometrů stezek pro chodce a cyklisty se společným či rozděleným provozem. Aktuálně se dokončuje stavba stezky pro chodce a cyklisty podél Karlovarské ulice v úseku Bolevecká – Lidická, rozestavěn je pruh pro cyklisty v Radobyčické ulici. V různém stupni přípravy je několik desítek staveb. Hodně významných akcí bylo realizováno loni, například stezka od Chrástecké ulice ke kostelu sv. Jiří včetně lávky přes Úslavu, mimoúrovňové křížení mostu v Lobzích a propojení s lávkou u střelnice, nová lávka a stezka na Božkovském ostrově, stezka podél městského okruhu od okružní křižovatky Domažlická ke Křimické ulici, stezka podél Jateční ulice včetně opravy historického mostu přes Berounku a další. Základním podkladem pro budování cyklistické infrastruktury v Plzni je Generel cyklistických tras města Plzně, který byl schválen Radou města Plzně v roce 2001 a od té doby byl několikrát aktualizován.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka