Plzeň je třetím nejoblíbenějším turistickým cílem

Plzeň patří po Praze a Brně mezi nejoblíbenější turistické cíle. Vyplývá to z výsledků exkluzivního výzkumu o příjezdovém cestovním ruchu za období leden až září 2007, které zveřejnilo Ministerstvo pro místní rozvoj tento týden.

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeň patří po Praze a Brně mezi nejoblíbenější turistické cíle. Vyplývá to z výsledků exkluzivního výzkumu o příjezdovém cestovním ruchu za období leden až září 2007, které zveřejnilo Ministerstvo pro místní rozvoj tento týden.
„Donedávna tomu tak nebylo. Nyní již můžeme Plzeň prezentovat nejen jako atraktivní pro turisty, ale i jako destinaci připravenou na kongresovou turistiku. Nové hotelové kapacity, široká nabídka konferenčních prostor, kvalitní restaurace a bohaté kulturní zázemí staví Plzeň do pozice skvělé hostitelky těchto akci,“ sdělila Kristina Štěpánová z Odboru prezentace a marketingu plzeňského magistrátu.
Cestovní ruch patří v posledních letech mezi nejdynamičtěji se rozvíjející odvětví ve vyspělých světových ekonomikách. „Zároveň je cestovní ruch odvětvím vystaveným tvrdé mezinárodní a regionální konkurenci, která klade vysoké nároky na kvalitní, komplexní a atraktivní nabídku každé destinace,“ podotkla Kristina Štěpánová.
V současnosti si Plzeň nechává zpracovat analýzu potenciálu města v oblasti cestovního ruchu. „V konkurenci musíme obstát. Proto je cílem analýzy objektivně zhodnotit šance našeho města a navrhnout opatření na jejich zvýšení. První analytická část je již dokončena, druhá návrhová bude hotova do konce prosince letošního roku,“ řekla Štěpánová.
Závěry analytických zjištění byly podkladem pro definování silných a slabých stránek města. „Mezi silné stránky města patří kromě jeho polohy a piva například také jedinečná nabídka akcí a strukturovaná nabídka kulturních a sportovních zařízení. Slabou stránkou jsou závady v navigačním systému na všech úrovních, jednostranné image města spojené pouze s pivem, dopravní zátěž města nebo nedostatečná spolupráce a koordinace aktérů cestovního ruchu,“ vyjmenovala Štěpánová.
A co ještě vyplynulo z terénních výzkumů realizovaných v rámci studie? V dotazu na nejsilnější pozitivní zážitky respondenti uvedli jako první pivo, pivovar a historické jádro města. Ve druhém pořadí parky, zoologickou zahradu, historické památky a katedrálu sv. Bartoloměje. Třetí sled je následující: pivo, historické centrum a pivovar.
Mezi stejným způsobem vyjádřenými negativními zážitky dominovaly nečistota ulic, odpadky, hluk, problémy s parkováním a mnoho aut. Na druhém místě pak nepořádek a odpadky, bezdomovci a hluk.
Podle trvale sledovaných ukazatelů je Plzeň stále oblíbenějším turistickým cílem. Ve své nabídce jej má více než polovina cestovních kanceláří. Výrazně stoupá i návštěvnost individuálních turistů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
09.11.2007 17:52



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka