Plzeň se prezentuje novým webem, spustí také facebook

Novou podobu má od 3. května oficiální informační server města Plzně www.plzen.eu, graficky a barevně vychází z nového loga. Autoři projektu redesignu městského webu využívají příležitosti nejen k zavedení nového moderního vzhledu, ale na základě praktických zkušeností a provedené analýzy připravili...

Cílená propagace v Plzni

Novou podobu má od 3. května oficiální informační server města Plzně www.plzen.eu, graficky a barevně vychází z nového loga. Autoři projektu redesignu městského webu využívají příležitosti nejen k zavedení nového moderního vzhledu, ale na základě praktických zkušeností a provedené analýzy připravili strukturu, která umožňuje přehledněji poskytovat informace jednotlivým cílovým skupinám. V těchto dnech navíc město zpřístupní oficiální facebookový profil www.facebook.com/Plzen.eu. Videa mohou zájemci nově zhlédnout na YouTube kanálu s názvem Město Plzeň.
Nová grafická podoba internetových stránek implementovala do grafiky webu nové logo, které město používá od loňského září. „Sjednocením loga s projektem Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 jsme chtěli nejen marketingově podpořit jednotnou tvář města a projektu. Logickým krokem bylo logo využít i pro novou grafiku webu,“ říká primátor Martin Baxa.
Navržený design se snaží modernizovat vzhled internetových stránek v souladu se současnými trendy. Přibyly multimediální prvky, jako je například napojení na YouTube, server umožňující sdílet videa. Mění se také podoba fotogalerií a základního menu. V dolní části stránky je umístěn odkaz na oficiální facebookový profil Plzně, který město zveřejnilo koncem března.
Struktura nového webu vznikla v souladu s výstupy nezávislé expertní analýzy, kterou si město nechalo vypracovat. Na jejím základě byly identifikovány dvě základní cílové skupiny návštěvníků stránek, obyvatelé Plzně a turisté. „Každá skupina samozřejmě vyhledává na webu jiné informace. Rozhodli jsme se proto server rozdělit na dvě části, které budou graficky prezentovat samostatné portály. Jejich společný vizuál však poukazuje na jejich sounáležitost,“ vysvětluje manažer projektu Radek Kolářík ze Správy informačních technologií města Plzně, která nový web ve spolupráci s magistrátem připravila.
Část nazvaná „Občan“ má především rychle a přehledně poskytovat praktické informace o městě a činnosti jednotlivých úřadů. „´Turista´má výraznější grafickou prezentaci, snaží se město ukázat jako turisticky atraktivní metropoli. Návštěvníci zde najdou například informace o turistických cílech, tipy na výlety a další pro turisty zajímavé informace,“ doplňuje Zuzana Smotlachová, vedoucí odboru prezentace a marketingu magistrátu. Co se týká obsahu, hlavním cílem bylo především zpřehlednit a aktualizovat informace, které z nezávislé analýzy vyplynuly jako nejžádanější. „Objevují se zde nové rubriky jako například kapitola věnovaná parkování. Zásadně byl aktualizován například text kategorie Plzeň bez bariér, který je jakýmsi průvodcem po městě pro osoby s omezenou schopností pohybu. Redakce také upravila a aktualizovala většinu textů,“ uvádí správce serveru Martin Pecuch.
V současné době se připravuje anglická a německá mutace webu, v další fázi projektu dojde ke grafické změně portálů jednotlivých městských obvodů. Práce na této etapě začnou ve druhém čtvrtletí. „V poslední fázi by měly být upraveny webové aplikace, jako jsou například Usnesení, Podklady pro jednání zastupitelstva či Veřejné zakázky, a může dojít i k eventuální změně grafiky webu u některých městských organizací,“ uzavírá Radek Kolářík.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 06.05.2013 08:35



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka