Plzeň v sobotu mění MHD, vyjede nový trolejbus

Plzeň má po 22 letech novou trolejbusovou trať. Linku z centra do průmyslové zóny Borská pole začnou cestující využívat od soboty. Je součástí celého komplexu změn v městské hromadné dopravě. Náklady na novou linku trolejbusu činily 162 milionů korun, většinu pokryla evropská dotace. Na téměř pě...

Cílená propagace v Plzni

Plzeň má po 22 letech novou trolejbusovou trať. Linku z centra do průmyslové zóny Borská pole začnou cestující využívat od soboty. Je součástí celého komplexu změn v městské hromadné dopravě.
Náklady na novou linku trolejbusu činily 162 milionů korun, většinu pokryla evropská dotace. Na téměř pětikilometrovém úseku dělníci položili 27 kilometrů napájecích kabelů, 20 kilometrů trolejového drátu a postavili 364 trakčních stožárů. V sobotu v Plzni startují největší změny v MHD za posledních 20 let. Přinášejí nové linky, které budou většinou jezdit v taktech a budou na sebe navazovat.

Plzeňská hromadná doprava se od soboty zásadně změní

Od soboty, 28. srpna 2010, se v Plzni zásadně změní nejen jízdní řády a trasy MHD. Město Plzeň připravilo ve spolupráci se společností PMDP, a.s. již druhou fázi optimalizace městské hromadné dopravy. V průběhu schvalování dostali příležitost vyjádřit se k chystaným změnám také sami cestující. Některé z připomínek byly následně zapracovány do nových jízdních řádů. Jednalo se většinou o drobné úpravy odjezdů a návaznosti jednotlivých linek MHD. Novinkou je zavedení trolejbusové trati na Borská pole, ale také možnost koupit si jízdenku prostřednictvím SMS zprávy.
„V listopadu 2009 jsem zahájili 1. fázi optimalizace linek, a to zavedením taktového víkendového provozu tramvají a trolejbusů a úpravou nočního provozu autobusů. Základní interval 7,5 minuty (a jeho násobky) umožnily tzv. prokládání intervalů linek a garantování přestupů ve vybraných uzlech. Nyní zahajujeme 2. fázi, která přináší změnu na všech linkách MHD,“ rekapituluje technický náměstek primátora Ing. Petr Rund. „Naší snahou bylo co nejefektivněji sladit kapacitu městské hromadné dopravy se skutečnou poptávkou,“ dodává Petr Rund.
Jako úplnou novinku mají plzeňští cestující možnost zakoupit si jízdenku prostřednictvím SMS zprávy. „Stačí pouze odeslat SMS zprávu ve tvaru PMDP35M na telefonní číslo 90206. Do dvou minut přijde potvrzovací zpráva, kterou si cestující musí ponechat v mobilu pro případnou kontrolu. Cena jízdenky je 15 korun a platí 35 minut,“ vysvětluje Petr Rund.
Veškeré informace o plzeňské MHD získáte na webových stránkách: www.pmdp.cz.

HLAVNÍ ZMĚNY:

TRAMVAJE
· Linkové vedení se nemění, zůstávají linky č. 1, 2 a 4. Intervaly v pracovní dny se upravují především v období dopravního sedla na linkách č. 1 a 2 (jednotný interval 7,5 minut). Rozsah provozu a intervaly o víkendech se nemění. Hlavní změny nastanou až po ukončení rekonstrukce Slovanské třídy.

TROLEJBUSY
· Zahájen provoz na nové trati Jižní předměstí – Borská pole, obsluhu bude zajišťovat linka č. 15 v upravené trase Lobzy – Hlavní nádraží – Borská pole v intervalu 10 min. ve špičce a 15 min. v sedle a o víkendu. Z Borských polí bude polovina spojů zajíždět do obratiště Teslova a polovina spojů na Novou Hospodu. Ve špičkách bude doprava na Borská pole posílena několika spoji na linkách č. 17 Doubravka, Zábělská –Borská pole – Nová Hospoda a č. 18 Centrální autobusové nádraží – Jižní Předměstí – B. pole, Teslova.
· Linka č. 13 Černice – Doubravka, Na Dlouhých zůstává v dnešní trase, ale s delšími intervaly ve špičce 10-12 minut, v sedle a o víkendu 15 minut. Nově se navrhuje linka č.10 v trase Čechurov – Centrální autobusové nádraží, v prokladu s linkou č.13. V úseku Čechurov – Mrakodrap dochází k posílení provozu (společný interval ve špičce 5-6 minut a v sedle 7,5 min.), naopak v úseku Čechurov – Černice a Mrakodrap – Doubravka ubyde zhruba 1/3 spojů.
· Na lince č.12 Božkov – Nová Hospoda dochází k omezení provozu v úseku Zátiší – Nová Hospoda, zde bude v provozu pouze cca polovina spojů. Část zrušených spojů na Novou Hospodu bude nahrazena linkou č. 15.
· Trasa linky č. 14 se upravuje na Bory – Tyršův most –Hlavní nádraží při zachování intervalů cca 30 minut ve špičce a 60 minut v sedle pracovních dnů.

AUTOBUSY
· Z důvodu možnosti zavést taktový provoz v okrajových částech města je nutné rozdělit dlouhé autobusové linky spojující okrajové čtvrti přes centrum (dosavadní linky č. 20, 28, 33, 39). Obsluha okrajových čtvrtí bude zajištěna především radiálními linkami (centrum – okraj) v pravidelnějších intervalech.
· Dochází k reorganizaci provozu autobusů na Borských polích v souvislosti se zavedením trolejbusů. Autobusové spojení CAN – Borská pole linkou č. 41 je zrušeno, spojení linkou č. 30 v úseku Zpč. univerzita – Borská pole je výrazně omezeno (v sedle pracovních dnů int. 30 minut a o víkendu 60 minut).
· Díky zprovoznění tzv. 0. etapy západního okruhu loni v prosinci je možno zavést novou linku č. 24 v trase Bory – ZČU – Sídliště Skvrňany. Interval v úseku ZČU – Sídliště Skvrňany je navržen 15 minut ve špičce, 30 minut v sedle a 60 minut o víkendu.
· Linka č. 30 bude rozdělena do dvou částečně souběžných linek. Zůstává tradiční linka č. 30 v trase Košutka – Doubravka – Slovany – Bory – Borská pole, ale interval se prodlužuje ve špičce na 7,5 minuty (cílově se předpokládá nasazení pouze velkokapacitních vozů). Nově je zavedena "expresní" linka č. 29 v trase Doubravka, Zábělská – Slovany (nám. M. Horákové) – Bory (Sukova) – Borská pole, Teslova, která doplní kapacitu linky č. 30 v nejvíce zatíženém úseku a umožní rychlejší spojení mimo sídliště Bory. Přitom se zlepšuje obsluha okolí Sukovy ulice. Navržený interval linky č. 29 je 10-15 minut ve špičce a 60 min. v sedle a o víkendu.
· Mění se způsob obsluhy Bílé Hory. Linka č. 39 je pro nízké využití zrušena a kapacita převedena na nově koncipovanou linku č. 20 v trase Bílá Hora – Roudná – nám. Republiky – Mrakodrap v polovičních intervalech než dnes.
· Na Severním předměstí budou nově zavedeny linky č. 25 v trase Vinice – Fakultní nemocnice (v provozu v pracovní dny cca od 7.30 do 15 hodin v intervalu 30 minut) a linka č. 27 v trase Mrakodrap – sady Pětatřicátníků – Nemocnice Privamed – Košutka, Krašovská v intervalu 60 minut – tato až po provedení stavebních úprav v Kotíkovské ulici ve 2. pololetí r. 2010.
· Linka č. 33 bude zkrácena do trasy Košutka, Krašovská – FN Lochotín –Muzeum. v intervalu 15 minut celodenně (proklad s linkou č.40 ve špičkách je zachován).
· Novým způsobem je navržena obsluha Radčic, Malesic a Křimic. Linky č. 20, 28 a 33 v této oblasti budou zrušeny. Linka č. 35 bude zavedena v nové trase Hlavní nádraží ČD – Mrakodrap – CAN – Radčice – Malesice / Křimice v intervalu 15 min. ve špičce, 30 min. v sedle a 45 min. o víkendu. Z Radčic bude každý druhý spoj pokračovat do Malesic a každý druhý do Křimic. Do Křimic bude z autobusového nádraží nově prodloužena linka č. 41 (trasa Vinice – CAN – Křimice) náhradou za spoje linky č. 33.
· V nočním provozu bude nově zavedeno spojení na Bílou Horu linkou N4 v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
27.08.2010 17:12



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka