Plzeň vyhlásila válku kapsářům

„Otevřená kabelka…pozvánka pro zloděje“ - to je nejen stručné a výstižné varování, ale i motto předvánoční kampaně, kterou město Plzeň připravilo pro své občany ve spolupráci s Městskou policií Plzeň a Policií České republiky. Preventivní předvánoční kampaň začala první adventní neděli a bude pokrač...

Cílená propagace v Plzni

„Otevřená kabelka…pozvánka pro zloděje“ - to je nejen stručné a výstižné varování, ale i motto předvánoční kampaně, kterou město Plzeň připravilo pro své občany ve spolupráci s Městskou policií Plzeň a Policií České republiky. Preventivní předvánoční kampaň začala první adventní neděli a bude pokračovat minimálně do Štědrého dne. Formou audiospotů, reklamních panelů a dalších doplňkových materiálů upozorňuje občany na nebezpečí kapesních krádeží a snaží se jim předcházet.

Město přizvalo ke spolupráci také plzeňská obchodní centra, ve kterých bývá v předvánočním období největší koncentrace nakupujících a tím i zvýšené riziko kapesních krádeží. Cílem je, aby si lidé uvědomili, že mohou být okradeni také kvůli své vlastní nepozornosti a nedbalosti. Radní pro bezpečnost Robert Houdek k akci dodává: „Před vánočními svátky mají všichni mnoho starostí, bývají roztržitější, ale také sebou nosí vyšší částky určené na nákupy dárků svým blízkým. Chtěli bychom předcházet těm rozčarováním, smutku a často pocitu bezmoci, které ztráta osobních věcí, dokladů i peněz okradeným přináší. Všichni bychom si měli uvědomit, že jsme zodpovědní sami za sebe. A právě naše kampaň by měla přispět k tomu, aby se lidé zamysleli a udělali taková opatření, aby se právě oni nestali terčem zlodějů. Vždyť často stačí skutečně jen zapnout kabelku!“

Hned po příchodu do obchodu nakupující na nebezpečí kapesních krádeží upozorní velký, zajímavě graficky zpracovaný, reklamní panel. Během nákupu uslyší stejnou informaci také z audiospotu, který by měl vyvolat okamžitou reakci: podívám se, jestli mám zavřenou kabelku, nenechávám ji v nákupním vozíku apod.

Ale v nákupních centrech kampaň nekončí. Policisté budou také na parkovištích před nimi, kde budou rozdávat varovné letáčky, které mají jediný cíl: působit preventivně, předcházet krádežím. Zvýšenou pozornost budou strážníci městské policie i policisté věnovat také ostatním částem města, např. centru. V předvánočním období se počítá se zvýšenou frekvencí hlídek městské i státní policie.

Podobnou kampaň město připravilo již v loňském roce. Po jejím vyhodnocení se potvrdilo, že okamžité působení formou hlášení v rozhlasech či reklamní panely přímo v místech nákupu mají největší účinnost. Klasická letáková kampaň se v předvánočním čase v množství ostatních reklamních materiálů ztrácí, billboardy zbytečně zvyšují náklady.

Předvánoční kampaň patří mezi jednu z aktivit projektu Bezpečné město, který v Plzni funguje již přes rok. Po personálních změnách na pozicích radního pro bezpečnost, vedoucího odboru bezpečnosti i velitele městské policie město přistoupilo k systémovým změnám, které by měly přispět k lepšímu fungování celého projektu. Každý z celkem 63 plzeňských okrsků má přiděleného zastupitele, městského strážníka a policistu, kteří jsou občanům k dispozici při řešení bezpečnostní situace v dané části města. Po vyhodnocení projektu se ukázalo nutné přehodnotit nastavený systém tak, že se snížil počet okrskářů z řad Městské police Plzeň na 30 strážníků. Každý z nich bude mít na starosti 2-3 okrsky (podle jejich rozlohy a umístění).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
11.12.2009 07:08



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka