Plzeň zpracovala koncepci cestovního ruchu na pět let

V příštích pěti letech by se v oblasti cestovního ruchu měla Plzeň zaměřit na rodiny s dětmi, seniory a kongresovou turistiku. Více by měla pracovat se svou pivovarnickou tradicí a nově vytvořená fungující organizace cestovního ruchu jí má pomoci s marketingem a koncepčním rozvojem a také s vytvářen...

Cílená propagace v Plzni

V příštích pěti letech by se v oblasti cestovního ruchu měla Plzeň zaměřit na rodiny s dětmi, seniory a kongresovou turistiku. Více by měla pracovat se svou pivovarnickou tradicí a nově vytvořená fungující organizace cestovního ruchu jí má pomoci s marketingem a koncepčním rozvojem a také s vytvářením konkrétních produktů služeb. Takové jsou závěry Koncepce rozvoje cestovního ruchu v Plzni na období 2014 – 2018, kterou město zpracovalo.
Cestovní ruch je důležitou součástí marketingu, ale i rozvoje města. „Koncepce vychází z nejnovějších poznatků a zkušeností v oblasti cestovního ruchu u nás. Přestože se tomuto tématu věnujeme již několik let, koncepce jako taková zatím chyběla,“ vysvětluje vznik nového materiálu Eva Herinková.


Největší aktuální příležitost pro Plzeň představuje projekt Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015. „V případě nastavení kvalitního kulturního programu a účinné propagace by měl nalákat do města nadprůměrný počet návštěvníků,“ říká náměstkyně Herinková a poukazuje i na další důležité příležitosti, mezi něž patří výhodná poloha v blízkosti Německa, rostoucí segment cestovního ruchu, kterým jsou senioři, a celosvětový trend růstu zájmů návštěvníků o „neokoukané“ destinace. „Plzeň má již nyní předpoklady například pro efektivní využití rostoucího zájmu o industriální památky nebo pro individuální cestování,“ uvádí náměstkyně.


V uplynulých zhruba deseti letech se návštěvnost města dynamicky zvyšovala. Byly postaveny nové hotely a turistické cíle zkvalitnily a rozšířily svoji nabídku. Od roku 2010 se však růst návštěvnosti Plzně zpomaluje. „V roce 2012 jsme zaznamenali stagnaci, v některých případech až dvacetiprocentní pokles. Může to být způsobeno mnoha vlivy, ale v souvislosti se zpomalováním růstu návštěvnosti v přechozích letech je zjevné, že dochází k naplnění cyklu životnosti destinace, která není zatím optimálně řízena,“ říká Zuzana Smotlachová, vedoucí odboru prezentace a marketingu magistrátu.


Podle ní zásadními faktory, které brzdí rozvoj cestovního ruchu, jsou nejasný a málo efektivní systém řízení a nízká úroveň komunikace a koordinace mezi správou města, kraje a dalšími subjekty. Stěžejním tématem koncepce je zajištění efektivního a systémového řízení cestovního ruchu, které umožní zdárnou realizaci projektu Evropské hlavní město kultury 2015 ve vztahu k turistům a do budoucna umožní rozvoj cestovního ruchu v Plzni. O ten by se měla starat městská společnost, která by měla do budoucna koordinovat spolupráci města s místními podnikateli v oblasti cestovního ruchu. Cílem je do města lákat nejen individuální turisty, ale zaměřit se také na spolupráci s touroperátory a cestovními kancelářemi.


Co se týká spokojenosti návštěvníků, kladou současné trendy důraz na pohodlí a komplexnost služeb. Kromě dobrých informačních služeb to znamená zajistit provázaný systém nabídky, kdy turista dostane nejen informace o jednotlivých atraktivitách, ale bude mu nabídnut komplexní servis ve formě balíčku služeb.


„Pracoviště cestovního ruchu, takzvaný tourist board, bude zajišťovat marketing naší destinace a vyvíjet aktivity v oblasti strategického řízení cestovního ruchu. Prostřednictvím informačního centra bude poskytovat bezplatné informační služby turistům, ale i vytvářet, zprostředkovávat a prodávat

konkrétní služby, jako jsou prohlídky města, zprostředkování ubytování či prodej suvenýrů,“ upřesňuje Zuzana Smotlachová.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 18.07.2013 14:15



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka