Plzeňáci nesouhlasí se stavbou průtahu

Téměř 1200 Plzeňanů nesouhlasí se stavbou severojižního průtahu Plzní. Petici s podpisy proti chystané kontroverzní dopravní stavbě za dvě miliardy korun včera předalo zastupitelům ekologické hnutí Děti Země.

Cílená propagace v Plzni

Téměř 1200 Plzeňanů nesouhlasí se stavbou severojižního průtahu Plzní. Petici s podpisy proti chystané kontroverzní dopravní stavbě za dvě miliardy korun včera předalo zastupitelům ekologické hnutí Děti Země. Argumentuje výrazným narušením Lochotínského parku, přivedením další automobilové dopravy do zahlceného centra města a demolicemi obytných domů. Vedení Plzně ale tvrdí, že silnice by měla vést z části areálem Škodovky, což by si nevynutilo demolice domů v okolí Husova náměstí.
Sběr podpisů pod petici byl ukončen už před rokem. Ekologičtí aktivisté čekali na zvolení nového zastupitelstva. Předpokládali jsme, že by mohlo byt vstřícnější k šetrným řešením, řekl Martin Hyťha z Dětí Země.
Silnice má vést Korandovou, Kotkovou a Kalikovskou ulicí a Lochotínským parkem a je v územním plánu města. "Její výstavbou v této variantě by došlo k rozsáhlým demolicím domu například v Kotkově, Kalikově a Kollárově a Koželužské ulici a vystavění čtyřproudé magistrály v těsné blízkosti historického centra," uvádí se v petici, kterou má ČTK k dispozici.
Severojižní průtah podle ekologů nenávratně zničí Lochotínsky park, zcela naruší zapadni část historického centra Plzně a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. Navíc neodvede dopravu z centra města, jen ji přesune o několik set metrů do klidných částí města.
"Je zpracovávána variantní studie, která zabrání bourání domů kolem Husova náměstí," řekl náměstek plzeňského primátora Vladimír Duchek. Dvoukilometrová část průtahu má vést přes areál Škody Holding, což je podle Duchka velmi solidní kompromis. Podle něj se nyní dopracovává technické řešení a dopočítávají se náklady této varianty. "Škodovka už na jaře řekla ano, ale je třeba mít v ruce realistickou studii a říci, zda na to budou peníze," uvedla mluvčí plzeňských strojíren Radka Pistoriusová. Podle Duchka se bude vedení města peticí zabývat na svém nejbližším zasedání.
Plánovaný kontroverzní severojižní průtah Plzní od Karlových Varů na Klatovy má financovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Investor a pražská projekční firma SUDOP nyní zkoumají terén a technické řešení trasy a dohadují se s radnicí, kdo které stavby uhradí. Dále dokončují posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) a dokumentaci pro územní rozhodnutí. Začátek stavby je reálný nejdříve v letech 2009 až 2010.
Kvůli odlehčení nejvíce přetížené Klatovské a částečně i Slovanské třídy, doporučila Plzni loňská studie SUDOP ještě stavbu čtyřproudého severozápadního obchvatu za průmyslovou zónou Borská pole, která má být stejně drahá jako průtah. Okruh bude krajskou silnicí druhé třídy, která povede přes Borská pole, na Borskou, Vejprnickou ulici a Radčice až na Karlovarskou třídu. Bude ho platit kraj a město, které spoléhají hlavně na evropské fondy. Obě stavby jsou v územním plánu města i kraje.
ŘSD v říjnu dokončilo stavbu dálničního obchvatu Plzně z Prahy do Německa. Měsíc po jeho zprovoznění ubylo ze dvou hlavních tahů v Plzni 3100 vozidel denně, shodně po téměř osmi procentech. Úbytek 1700 vozů, zejména nákladních, hlásila Rokycanská třída od Prahy a 1400 vozů Domažlická od hranic, vyplynulo ze dvou průzkumů, které provedl plzeňský magistrát.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
01.12.2006 10:20



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka