Plzeňáci volí autoservisy na doporučení kamarádů

Řidiči v Plzeňském kraji volí nejčastěji autoservisy na doporučení kamarádů a známých. Malé i větší dílny tvrdí, že tyto reference jim přinesou nebo uberou nejvíce zákazníků. Podle velkých servisů už chce více lidí kvalitu autorizované služby. Dílny a živnostníci tvrdí, že jim klienti neubývají a v menších městech a vsích budou mít práci stále.

Cílená propagace v Plzni

Řidiči v Plzeňském kraji volí nejčastěji autoservisy na doporučení kamarádů a známých. Malé i větší dílny tvrdí, že tyto reference jim přinesou nebo uberou nejvíce zákazníků. Podle velkých servisů už chce více lidí kvalitu autorizované služby. Dílny a živnostníci tvrdí, že jim klienti neubývají a v menších městech a vsích budou mít práci stále. Konkurence přibývá.
"Jsme šíleně závislí na renomé. Když se pokazí, lidé si to řeknou velmi rychle. Reklama udělá málo, ale pokud o nás soused řekne, že tam to dělají rychle a dobře, je to nejlepší," řekl Jiří Foltýn z klatovského Fordu Blohmann. Servis podá klientovi kávu, posadí ho ke stolku s motoristickými časopisy a povídá si s ním "i o holkách a počasí".
"Dělali jsme si anketu na to, jak se o nás lidé dozvěděli, a zjistili jsme, že od známých, a to je to nejlepší," řekl Ladislav Jírový, provozní ředitel sítě Temposervis, která má pobočku v Plzni. Pokud jeden člověk služby pošpiní, lavinovitě to ovlivní až 250 lidí.
S tím souhlasí i menší servisy. "Nabídneme kafe, sušenky, kochají se rybičkami, mohou se dívat i na opravu," řekl mechanik Václav Laštovička z klatovského servisu Švec se dvěma lidmi.
"Řidiči více vyhledávají autorizované servisy. Mají drahé vozy a chtějí záruky na opravy i na díly," řekl Milan Němec z plzeňského Autoservisu TA, prodejce i servisu škodovek. Odhaduje, že 30 až 40 procent lidí odchází po uplynutí dvouleté garanční doby ke "garážovým" opravnám. Malí živnostníci stlačují cenu tím, že prodávají neoriginální díly. Podle Němce to vyžadují hlavně mladí, firmy a starší dávají vozy k nim, luxusnější téměř stoprocentně. Klatovský Ford Blohmann motivuje lidi, kteří jezdí i po garanci k nim, až dvacetiprocentními slevami.
Malé dílny často nemají diagnostická zařízení, které přijdou až na miliony korun. Někteří výrobci jim je neprodají, čímž podporují autorizované servisy. S nefunkční elektronikou, musí k nám, dodal Němec. "Stodolní opraváře chtějí hlavně na vesnicích, kde budou pořád," dodal Foltýn. Mají méně práce, i když i oni si pořizují měřicí stanice.
Jírový dodal, že cítí, jak zákazníci začínají utíkat od "garážistů". "Někteří neřeší záruky a nedávají účty," dodal. "Účty dáváme, i když je nechtějí," uvedl Laštovička. Záruka na opravu platí, jako ve velkých opravnách, dva roky. Dílna má základní diagnostické přístroje, které spolehlivě určí závadu u vozů vyrobených do roku 2002.
"Vždycky budou lidé s osm let starými auty, kteří budou chtít levnější opravy," řekl mechanik. Malí opraváři ale celkově ubývají, nemají už takové příjmy. Pojišťovny podle Laštovičky tlačí klienty, aby opravovali bourané vozy v autorizovaných servisech. Odhadl, že ceny jejich malého servisu jsou až o polovinu nižší. Dílna nenakupuje originální díly s logem automobilky. Pořídí je ale od stejného výrobce a například za světlo tak místo 5000 zaplatí jen 3000 Kč. Podle Laštovičky k nim přechází po doběhu garance řada majitelů peugeotů a citroënů.
Temposervis chce od září do konce roku uzavřít 15 frančízových smluv s menšími opravnami, které budou využívat společné logo, reklamu a nákup náhradních dílů za výhodné ceny. Musí držet kvalitu práce, mít základní vybavení a čistotu. Zájem je velký, dodal Jírový.
Velcí uznávají, že řada malých opravářů je neobyčejně šikovná a dokáže sestavit ze tří aut jedno. "Když ale přijdou do autorizovaného servisu, nestačíme se divit," řekl Foltýn. Dílny si někdy účtují více než značkové opravny, kde je cena práce vyvěšená, ale s každým novým typem se zvyšuje. Vozy jsou stále komplikovanější, opraváři se musí školit, dodal Němec.
Servisy běžně nabízejí levné prohlídky po zimě a před létem, většinou pro vlastní zákazníky mají nonstop službu. Poskytují interaktivní servis na počkání. Řidičům, kteří navštěvují značkové opravny, dává například Škoda záruku doživotní mobility. Pokud mají defekt v zahraničí, dopraví je na náklady továrny domů zdarma.
Temposervis nabízí v kraji netradiční otevírací dobu, denně od 08:00 do 20:00. "Klienti u nás auto odstaví v pátek a v neděli nebo v pondělí ráno si pro něj přijedou," řekl Jírový. Výhodou je těsná blízkost nákupního centra. Nabízí všechny služby od oprav havarovaných vozů po čištění interiéru. Platit lze na splátky.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 23.07.2007 07:21



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka