Plzeňská Škoda dodá do Prahy velkokapacitní tramvaje

Do konce roku 2009 bude mít Praha všech 60 objednaných velkokapacitních tramvají Škoda 14T s designem Porsche. Dnes jich jezdí v metropoli 13, na přelomu letošního a příštího roku tam má být 27 vozů; cena jednoho je 57 milionů Kč. Některé jejich problémy, například hluk a výši madel, Škoda Transportation (ŠT) vyřešila.

Cílená propagace v Plzni

Do konce roku 2009 bude mít Praha všech 60 objednaných velkokapacitních tramvají Škoda 14T s designem Porsche. Dnes jich jezdí v metropoli 13, na přelomu letošního a příštího roku tam má být 27 vozů; cena jednoho je 57 milionů Kč. Některé jejich problémy, například hluk a výši madel, Škoda Transportation (ŠT) vyřešila. Úpravy provede do konce roku ve všech již vyrobených soupravách. Novinářům to řekl generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek.
"Na přání zákazníka jsme změřili hlučnost, která ale splňovala všechny české normy, ale stěžovali si na ni cestující. Upravili jsme brzdový systém a otestovali ho na dvou vozech. Čekáme na verdikt Drážního úřadu," uvedl ředitel úseku realizace Marek Herbst. Dodal ale, že vibrace i vnější hluk, který je nižší než u ostatních pražských tramvají, nejvíce ovlivňuje místy nekvalitní svršek a hodně kolejových křížení. Kritiku vysoko umístěných madel firma také dořešila. "Na úhradách úprav se budeme podílet, je to součást péče o zákazníka," řekl Herbst.
Opotřebení kolejového svršku je nižší než výrobce očekával. Hmotnost vozů na metr délky je údajně stejná jako u starších pražských tramvají; první vůz už najel v Praze přes 120.000 km. "Přispívá k tomu lehčí první článek, aktivní mazání okolků na přední části, kvalita materiálu a fakt, že počítač řidiči neumožní vjet do zatáčky vyšší rychlostí než je maximálně povolená," vysvětlil Herbst.
Lidmi kritizovaný fakt, že má vůz přední dveře pouze pro řidiče, byl požadavkem dopravního podniku (DP) kvůli bezpečnosti jeho pracovníků. Interiér vozu zákazník rovněž limitoval šířkou a obsazeností tramvaje. Kvůli velké četnosti střetů jsou na žádost DP vyráběny nové vozy se snadno vyměnitelnými boky a čely.
Ke zdokonalování přispívají zkušenosti z Brna a polské Vratislavi, kam ŠT dodává vozy obdobných parametrů. Podle Krska jsou Poláci na tramvaj velmi pyšní a nezazněly žádné stížnosti. Nová tramvaj je největší a nejsilnější ze všech typů používaných v Praze. Do půl roku podepíše ŠT další významnou zakázku na stejné vozy, kupce vedení neuvedlo.
ŠT vyrobí na přelomu října a listopadu stou tramvaj. V letech 1998 až 2005 dodala 50 vozů Astra do pěti českých měst, devět do italského Cagliari, Vratislav objednala 17 a americký Portland a Tacoma jich koupily deset. Plzeňský podnik letos vyrobí 35 tramvají, o devět více než loni. Na rok 2008, kdy se přesune do nové haly, jich plánuje 42.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 11.10.2007 14:24



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka