Plzeňské dopravní podniky chtějí novou základnu

Výstavbu nové dopravní základny jako preferovanou variantu realizace projektu „Ekonomické, technické a právní posouzení realizace dopravní základny Plzeňských městských dopravních podniků, a.s.“ schválilo Zastupitelstvo města Plzně. Zpracování Studie bylo rozděleno do dvou fází. Předmětem fáze ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Výstavbu nové dopravní základny jako preferovanou variantu realizace projektu „Ekonomické, technické a právní posouzení realizace dopravní základny Plzeňských městských dopravních podniků, a.s.“ schválilo Zastupitelstvo města Plzně.
Zpracování Studie bylo rozděleno do dvou fází. Předmětem fáze 1 je vymezení strategického rámce, cílů a variant řešení Projektu.
Základní výčet identifikovaných variant řešení, které přispívají k naplnění cílů a požadavků zadavatele, je následující:
Varianta 0 – Zachování stávajícího stavu;
Varianta 1 – Vybudování nového areálu dopravní základny.
Na základě podrobné analýzy a provedení komplexního kvalitativního a kvantitativního porovnání variant řešení byla vyhodnocena Varianta 1 jako nejlépe naplňující cíle Projektu, a tudíž je preferovanou variantou.
Důvody pro určení Varianty 1 jako preferované jsou následující:
- v plném rozsahu vyhovuje základnímu cíli Zadavatele;
- umožňuje opustit areál Cukrovarská a Reodepona;
- kapacita odstavu BUS, T-BUS a TRAM je v rámci Varianty 1 dostatečná i vzhledem k plánovanému rozvoji dopravy a vozového parku v horizontu 25 – 30 let;
- tato kapacita zaručuje flexibilitu ve vztahu ke změnám struktury vozového parku;
- kvalita zázemí dopravní základny odpovídá aktuálním potřebám PMDP a legislativním požadavkům;
- umožňuje konsolidaci celkového počtu areálů dopravní základny a dosažení maximálních synergických efektů plynoucích z provozu BUS a T-BUS ve společné lokalitě.
I když je Varianta 1 z čistě ekonomického hlediska nevýhodnější, z hlediska kvalitativního hodnocení nejlépe naplňuje cíle Projektu, zabezpečuje poskytování služeb dopravní základny na požadované úrovni a kvalitě. Zároveň je možné na základě posouzení peněžních toků alternativ zajištění těžké údržby konstatovat, že z čistě ekonomického hlediska je výhodnější služby těžké údržby zajišťovat externě.
„Varianta 1 – Výstavba nové dopravní základny” je v souladu s hlavním cílem i většinou dílčích cílů Zadavatele, jeví se jako nejvhodnější, a proto ji lze doporučit k realizaci.

V květnu roku 2010 změnilo zastupitelstvo rozhodnutí z roku 2005 v koncepci rozvoje technické základy PMDP, a.s. tak, že v areálu Slovany bude umístěn provoz tramvají s výjimkou dílen těžké údržby tramvají a provoz dopravní cesty (vrchní stavba); v areálu Škody bude zázemí pro kompletní provozy autobusů a trolejbusů a provoz dopravní cesty – horní vedení a dílny těžké údržby tramvají. V září loňského roku schválilo ZMP zadání koncesního projektu, který měl posoudit ekonomickou, právní a technickou proveditelnost vybudování dopravní základy PMDP, a.s. Výběrové řízení na zhotovitele projektu se uskutečnilo v listopadu a prosinci 2010. Smlouva o dílo byla na základě výsledku výběrového řízení podepsána se společností Deloitte Advisory s.r.o.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 15.03.2011 06:10



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka