Plzeňské tramvajové tratě čekají opravy za tři čtvrtě miliardy

Plzeň má zpracovánu bilanci potřebných oprav tramvajových tratí až do roku 2020. Rozděleny jsou do dvou etap. První z nich zahrnuje stavby, které je nutné zahájit co nejdříve a město na ně bude muset vynaložit více jak tři čtvrtě miliardy korun. Druhá etapa počítá s rekonstrukcemi tramvajových tratí...

Cílená propagace v Plzni

Plzeň má zpracovánu bilanci potřebných oprav tramvajových tratí až do roku 2020. Rozděleny jsou do dvou etap. První z nich zahrnuje stavby, které je nutné zahájit co nejdříve a město na ně bude muset vynaložit více jak tři čtvrtě miliardy korun. Druhá etapa počítá s rekonstrukcemi tramvajových tratí za zhruba 350 milionů korun v letech 2015 až 2020. Dokument zpracovaný Správou veřejného statku města Plzně a Plzeňskými městskými dopravními podniky projednávali radní dnes ráno na svém mimořádném jednání.

„Část plzeňských tramvajových tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech dotčených trasách,“ uvádí náměstek pro dopravu Miloslav Šimák.

V současné době dochází ke zhoršení stavu ve větší míře u tramvajových tratí provedených technologií BKV panelů. Touto metodou, při které byly použity velkoplošné prefabrikované panely s blokovými kolejnicemi, se opravovalo především v 90. letech minulého století. „Nyní dochází k propadům těchto panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati,“ vypočítává náměstek a dodává, že závady tak snižují životnost tratí a přibližují čas jejich dalších rekonstrukcí.

Ještě letos dojde k zahájení dvou oprav, které se ale pravděpodobně protáhnou do dalšího roku. „Jedná se o rekonstrukci tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdů v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s předpokládanými náklady okolo 9 milionů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty zhruba na stejnou sumu. Na opravu úseku trati na Mikulášské třídě od ulice U Trati na Mikulášské náměstí pak bude potřeba přibližně 22 milionů korun,“ upřesňuje Miloslav Šimák.

Tramvajové tratě v Plzni s sebou nesou podle náměstka Šimáka dlouhodobý investiční dluh do jejich obnovy a rozvoje. Největší rekonstrukce byly provedeny v 90. letech a to právě, jak se z dnešního pohledu ukazuje, ne vždy zcela výhodnou technologií BKV. Z dalších významných rekonstrukcí za poslední dvě desetiletí se uskutečnila obnova tramvajových tratí v sadech Pětatřicátníků a rekonstrukce prvního úseku na Karlovarské třídě, která v letošním roce pokračuje druhou etapou.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 16.07.2011 14:11



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka