Plzeňský Panasonic chce výrazně zvýšit výrobu televizí

Plzeňský Panasonic AVC Networks Czech chce letos výrazně zvýšit výrobu televizorů na tři miliony kusů. Ve fiskálním roce od loňského dubna do konce letošního března vyrobil 1,8 milionu televizorů s plochými obrazovkami. Zhruba polovina byla a bude i letos plazmových, druhá z tekutých krystalů, tedy LCD televizorů.

Cílená propagace v Plzni

Plzeňský Panasonic AVC Networks Czech chce letos výrazně zvýšit výrobu televizorů na tři miliony kusů. Ve fiskálním roce od loňského dubna do konce letošního března vyrobil 1,8 milionu televizorů s plochými obrazovkami. Zhruba polovina byla a bude i letos plazmových, druhá z tekutých krystalů, tedy LCD televizorů. U příležitosti desátého výročí výroby televizorů Panasonic v Plzni to novinářům řekl manažer firmy Pavel Ratislav.
"Tento nárůst výroby zajistíme se současným počtem lidí, jejichž průměrný stav loni činil 4900, z toho zhruba 2000 vlastních a zbytek agenturních," dodal. Generální ředitel závodu Norijuki Jasuo řekl že Japonci dosud investovali v Plzni 143 milionů eur, což jsou zhruba čtyři miliardy korun. "Deset let v Plzni bylo velmi úspěšných a chystáme se tu minimálně dalších deset let pobýt," dodal.
Největší výrobce televizorů v Česku loni utržil rekordních 44 miliard korun, o 14 miliard Kč více než ve fiskálním roce 2005/2006, kdy firma smontovala 1,24 milionu televizorů. Vývoz tvořil 99 procent. Poptávka po obou druzích televizorů roste ve všech 30 exportních teritoriích. Klíčovými trhem je Evropa, hlavně Německo, Británie, Francie a Skandinávie.
Celkové tržby korporace Matsushita Electric činily loni (od dubna 2006 do konce března 2007) více než 77 miliard dolarů (přes 1,65 bilionu korun), meziročně o dvě procenta více. Divize AVC Networks (video, audio, informační a komunikační systémy) reprezentuje největší podíl z koláče tržeb - 41 procent. "Panasonic je pouze jednou ze značek," řekl produktový manažer závodu Radek Vach.
Skupina loni prodala 51 procent produkce v Japonsku, v Evropě to bylo 13 procent. "Meziročně to bylo ale o 11 procent více," uvedl Yasuo. Podle evropské mluvčí Panasonicu Anne Guennewing chce vedení zachovat současný prodej v Japonsku, ale zvýšit odbyt v Evropě na 40 procent. Korporace loni zvýšila čistý zisk o 41 procent na 1,84 miliardy dolarů (téměř 40 miliard korun). Celkový počet lidí ve skupině Matsushita Electric je 329.000, z toho 183.000 mimo Japonsko. "Ve výrobních závodech v Evropě jich je 10,5 tisíce, z toho v Plzni polovina," dodal Ratislav.
Plzeňská firma, která od svého startu v dubnu 1997 vyrobila více než 10,5 milionu přijímačů, ukončila loni v lednu výrobu klasických vakuových televizorů a nyní už produkuje pouze tenkostěnné obrazovky. Za první rok existence utržila 700 milionů korun a měla průměrný stav 400 lidí. Od roku 1999 má plzeňský závod vlastní výzkum a vývoj.
LCD přijímače mají úhlopříčky obrazovek od 21 do 32 palců (zhruba od 50 do 80 centimetrů). Plazmové mají úhlopříčky od 37 do 65 palců (93 až 163 cm). Největší model stojí na trhu asi 300.000 korun. Firma se připravuje na výrobu přístroje s úhlopříčkou obrazovky 2,61 metru, což by byl největší plazmový televizor na světě.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 02.07.2007 17:55



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka