Plzni se osvědčily nové trolejbusy s bateriovým pohonem, přibudou další

Plzeň chce časem nahradit všechny trolejbusy s pomocným dieselagregátem novými trolejbusy s trakční baterií jako nezávislým pohonem.

BETON UNION

Bateriové trolejbusy testovaly Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) v ulicích od února letošního roku, a to u sedmi vozidel. Ty v ostrém provozu prokázaly skvělé jízdní vlastnosti, zátěžové zkoušky přinesly výborné výsledky. Nový typ trolejbusů je ještě šetrnější k životnímu prostředí a nabízí vyšší komfort pro cestující i řidiče.

„Zavedení trolejbusů s bateriovým pohonem je jedním z našich projektů konceptu Smart City Plzeň, kde jsou Plzeňské městské dopravní podniky členem skupiny Mobilita. V rámci Smart City Plzeň se snažíme přinášet chytrá a inovativní řešení, a tím zjednodušovat a zpříjemňovat život našim občanům i přijíždějícím návštěvníkům,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Podle Petra Náhlíka, náměstka pro oblast dopravy a životního prostředí, byl dosavadní provoz testovaných trolejbusů bezproblémový a PMDP s nákupem těchto vozů počítají i do budoucna.

„Postupné zavádění bateriových trolejbusů povede ke snižování emisí CO2, sníží se také hlučnost a zvýší se komfort cestujících i řidičů. Tyto trolejbusy navíc nemají, oproti těm s dieselagregáty, problém s přehříváním v letních měsících,“ doplnil Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP.

Bateriové trolejbusy si chválí také samotní řidiči PMDP. „Jako velké plus vidím hlavně jednoduchost obsluhy. Přepnutí z napájení trolejemi na bateriový pohon je totiž otázka vteřiny, diesel se musí startovat déle a v zimě se navíc předem nahřívat. Dieselové pomocné motory jsou navíc pomalejší, při jízdě na baterky nepoznám rozdíl oproti napájení trolejemi,“ popsal své zkušenosti řidič PMDP Pavel Krejza.

Obměna stávajících trolejbusů s dieselagregáty za nové s bateriemi se uskuteční v rámci plánovaných investic PMDP do obnovy vozového parku. „Mrzí nás současná dotační politika, kdy se výrazně podporuje nákup vozů s pohonem na plyn, které však často mají na životní prostředí horší dopad než dieselové motory, navíc se i v tomto případě jedná o fosilní palivo. Uvítali bychom, kdyby elektrický pohon, který je nejekologičtější, byl zejména ve veřejné dopravě podporován výrazněji,“ popsal Michal Kraus, předseda představenstva PMDP.

Tramvajová a trolejbusová doprava má v Plzni dvoutřetinový podíl na výkonech městské hromadné dopravy. Do budoucna se plánuje prodloužení tramvajové linky na Borská pole a uvažuje se také o prodloužení trolejbusových linek k Fakultní nemocnici Plzeň na Lochotíně. Vozy s pomocným pohonem se využívají především na linkách vyjíždějících do okrajových částí města nebo při výlukách.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Opište kontrolní kód
ARCHIV ZPRÁV
čt 14.9.2017 10:06



5 +
 
auto cb rijen list2017
Související
Nejčtenější
Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

You must first call Open or OpenBinary.


Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

You must first call Open or OpenBinary.




Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

You must first call Open or OpenBinary.


Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

Thumb err:You must first call Open or OpenBinary.

You must first call Open or OpenBinary.


Hlavní zprávy