Plzni výrazně pomohl dálniční obchvat

Plzni pomohl dálniční obchvat, který byl kompletně dokončen loni v říjnu, kdy byl zprovozněn tunel Valík. Odvedl z města tranzitní dopravu i část regionální a ve směru západ - východ absorboval veškerý nárůst dopravy posledních tří let, řekl Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně.

Cílená propagace v Plzni

Plzni pomohl dálniční obchvat, který byl kompletně dokončen loni v říjnu, kdy byl zprovozněn tunel Valík. Odvedl z města tranzitní dopravu i část regionální a ve směru západ - východ absorboval veškerý nárůst dopravy posledních tří let, řekl Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně.
Výsledky vyplývají z aktuálního průzkumu, který si nechala Plzeň zpracovat. Podle primátora Pavla Rödla se nepotvrdil předpoklad, že se po zavedení mýtného kamiony do Plzně vrátí. "Ze studie dále vyplynulo, že je nutné dostavět silnici I/27 na Borská pole, aby byla doprava z centra přesunuta. Nesníží se počet nákladních vozů, ale zkrátí se délka komunikací, po nichž na území města pojedou," uvedl Rödl. Takzvaný severojižní průtah by se měl začít stavět ještě letos.
Podle Vohradského je pouze 14 procent ze zhruba 79.000 vozidel, která denně vjedou na území Plzně, tranzitních. Městem projede 11.000 vozů, z toho je 81 procent osobních, 11 procent nákladních a osm procent kamionů. Pro osobních auta je dominantní průjezd dvěma směry. Trasu Karlovarská - Rokycanská zatíží denně 600 tranzitních aut, směr Domažlická - Rokycanská o 100 méně. V tranzitní nákladní dopravě nepřevládá výrazně žádný směr, dodal Vohradský.
Celkový objem dopravy se na Rokycanské a po obchvatu D5 zvýšil od října 2003 do října 2006 o 52 procent. Po komunikaci projelo 15.500 vozů denně. "Veškerý tento nárůst absorbovala dálnice, včetně části dopravy z průtahu. Intenzita dopravy na všech úsecích průtahu je až do dneška stále nižší, než byla v roce 2003 před otevřením provizorního obchvatu, a to ve středu města o 12 procent a na přivaděčích o 20 až 30 procent," dodal.
Podíl nákladních vozidel na Rokycanské třídě stále klesá. Nyní představuje zhruba 12 procent, tedy 2700 vozidel. "Na dálnici podíl postupně roste, a to až na dnešních 47 procent, tedy 11.500 vozů," dodal.
Po říjnovém otevření Valíku ubyla tranzitní nákladní doprava ve směru západ - východ přes Plzeň. "Porovnáme-li zbytkovou dopravu na průtahu, tedy 218 nákladních vozů za 24 hodin s intenzitami na dálnici, tunelem Valík projede přes 8000 vozidel za den, tranzit Plzní představuje dnes pouhá tři procenta tohoto počtu," dodal Vohradský. Podle něj byl obchvat spásou.
Z výsledků průzkumu také vyplývá, že nákladní vozy míří přes Plzeň hlavně do oblastí severně od Plzně do Třemošné, Horní Břízy, Kaznějova. V Plzni je dominantním zdrojem i cílem nákladní dopravy průmyslová oblast na Borských polích a areál Škodovky. V den sčítání, 26. dubna, v nich skončilo 360 kamionů, tedy 40 procent ze všech, které do města vjely. Do pivovaru Prazdroje přijelo 160 kamionů.
Doprava byla sledována na všech silnicích I. a II. třídy a některých III. třídy vedoucích do města. Čtyři stanoviště vznikla uvnitř Plzně, aby bylo možné zjistit cíl jízdy. Stanoviště bylo i na Rokycanské, další na dálnici D5 u Letkova a v tunelu Valík.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 03.07.2007 09:21



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka