Po čtyřech letech se otevřel most U Jána

Po čtyřech letech se dnes automobilům a trolejbusům otevřel opravený plzeňský most U Jána v centru pod pivovarem. Jde o nejdůležitější stavbu pro MHD v Plzni, zejména pro tramvajovou dopravu, jejíž provoz po jedné koleji nebyl v průběhu čtrnáctiměsíční rekonstrukce nikdy přerušen.

Cílená propagace v Plzni

Po čtyřech letech se dnes automobilům a trolejbusům otevřel opravený plzeňský most U Jána v centru pod pivovarem. Jde o nejdůležitější stavbu pro MHD v Plzni, zejména pro tramvajovou dopravu, jejíž provoz po jedné koleji nebyl v průběhu čtrnáctiměsíční rekonstrukce nikdy přerušen. Obnova více než sto let starého mostu, kterému zůstaly původní pouze části břehových opěr a pilířů, přišla město na 81 milionů korun. Řekl to ředitel útvaru investic města Evžen Kaucký.
"Most byl předán do předčasného užívání pro všechny druhy dopravy v obou směrech," dodal. Kromě automobilů se na něj vrátil trolejbus číslo 10, který kvůli havarijnímu stavu starého mostu jezdil po Americké třídě.
Nosnost mostu se podle Josefa Hlavničky z městské správy statku zvýšila na 80 tun. Současně se tak na něm mohou pohybovat tramvaje, trolejbusy i osobní vozy. Nákladní auta tam jezdit nebudou, i když by je podle Hlavničky konstrukce unesla. Kromě chodníků jsou na vozovce cyklostezky.
"Nejnáročnější při stavbě bylo neustálé překládání tramvajové tratě. Staveniště tak bylo hodně stísněné," řekl náměstek útvaru investic Ladislav Kadlec. Další problémy vznikly letos na jaře při velké vodě.
Most je 51 metrů dlouhý a 24 metrů široký, o tři metry širší než dříve. Tramvajové koleje vedou jeho středem, pro automobily je na každé straně jeden pruh. Mostu zasadily největší ránu povodně v srpnu 2002. Nejprve na něj nesměla auta, poté ani trolejbusy. Nový železobetonový most stavbaři budovali po polovinách a letos v červnu je propojili betonem.
Radost z obnovy mostu mají kromě řidičů také obchodníci v Pražské ulici, kde jsou po 14 měsících zpět obě tramvajové zastávky. Tramvajová doprava po obou kolejích se na mostě zprovoznila už sedmý srpnový den. Cestujícím MHD se tak cesta ze Slovan do centra Plzně značně zrychlila.
Uzavřením mostu U Jána na městské komunikaci, který patří městu, nevznikaly tranzitujícím řidičům velké komplikace, neboť o 200 metrů vedle měli velký státní most na průtahu. Po této stavbě z 80. let jezdí pouze osobní a nákladní automobily. V Plzni je nyní 93 mostů, lávek a podchodů.
Podle Kauckého byl most U Jána třetí letošní nejnákladnější dopravní stavbou ve městě. Nejdražší je oprava Borské ulice a přilehlého mostu na Jižním předměstí za 103 miliony korun. Rekonstrukce Francouzské ulice přijde na 86 milionů korun. Obě stavby se řidičům otevřou v prosinci. V polovině září skončí ještě první etapa rekonstrukce povrchu náměstí za 43 milionů korun. Dalších 42 milionů Kč tam radnice prostaví do ledna 2007.
Dosud největší most, který vybudovalo město, překlenul v roce 2002 hlavní vlakové nádraží. Stavba přišla na více než 700 milionů korun.
Ředitelství silnic a dálnic nyní připravuje komplexní rekonstrukci mostu Generála Pattona, který jako jediný spojuje největší sídliště Lochotín s centrem města. Diskutuje se o jeho opravě za 235 milionů korun, novém mostu bez pilířů za 280 milionů nebo o zcela nové konstrukci včetně pilířů za 345 milionů. Zahájení stavby odhaduje Hlavnička nejdříve v roce 2008.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 31.08.2006 14:32



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka