Počasí láká motorkáře k vyjížďce. Policisté radí opatrnost

Následky dopravních nehod za účasti motocyklů mohou být tragické. Motocyklisté nejsou chráněni žádnou karosérií, bezpečnostním pásem, nebo airbagem, nemají před sebou deformační zónu jako například automobilisté. Chrání je jen několik milimetrů oděvu a přilba. Z praxe dopravních policistů ...

Cílená propagace v Plzni

Následky dopravních nehod za účasti motocyklů mohou být tragické. Motocyklisté nejsou chráněni žádnou karosérií, bezpečnostním pásem, nebo airbagem, nemají před sebou deformační zónu jako například automobilisté. Chrání je jen několik milimetrů oděvu a přilba.
Z praxe dopravních policistů vyplývá, že motocyklisté nejčastěji podceňují důležitost přilby a náležité výbavy. Problémy mohou nastat u motocyklistů – „nováčků“. Nenaučí se řádně po zakoupení výkonného stroje dokonale zvládnout jeho ovládání a problémy pak nastávají při průjezdech zatáčkou, či předjíždění. Rovněž tak nemají dostatečnou zručnost při zvládnutí stroje ve smyku a v samotném předvídání kolizních situací. Na spadaném listí, tramvajovém pásu, dlažebních kostkách, nánosu písku a podobně mohou být překvapeni reakcí stroje.
K letošní první vážné dopravní nehodě za účasti „motorkáře“ došlo v Plzeňském kraji 24.února na Rokycansku. Po 13 hodině se střetl na křižovatce v obci Mirošov 23letý řidič osobního vozu ŠKODA Octavia s motocyklem značky SUZUKI Bandit, jehož 21letý řidič jel po hlavní silnici z centra obce směrem na Hrádek. Motocyklista zůstal po střetu ležet s vážným zraněním na komunikaci. Následně byl leteckou záchrannou službou transportován do plzeňské nemocnice. Všechny okolnosti této nehody jsou nyní šetřeny rokycanským dopravním inspektorátem.
U motocyklistů platí, stejně jako pro všechny ostatní účastníky silničního provozu, důležité bezpečnostní pravidlo – předvídat. Nesmíme podceňovat ani důležitost vhodného oblečení a obuvi a při jejich výběru nezapomenout, že pestré a reflexní barvy jsou více vidět. „Přesedá-li“ se po delší době od volantu za řídítka motocyklu, je vhodné si jízdu nejdříve vyzkoušet na vhodném prostranství a vyzkoušet si i chování stroje při možných rizikových situacích jako například krizové brzdění, odhadnutí vzdálenosti, jízda na mokrém povrchu. Při jízdě v silničním provozu je nutná stálá obezřetnost, zvláště pak při odbočování, jízdě křižovatkou, předjíždění, na kolejích, objíždění stojících vozidel a podobně. V případě, že je převážen náklad, přesvědčte se, že nijak neomezuje a nezasahuje do řízení a zatížení nákladu je rovnoměrně rozloženo.
Počty dopravních nehod zaviněných řidičem mopedu, malého motocyklu, motocyklu (včetně skútru, sidecary apod.) jsou uvedeny v přiložené tabulce. Z uvedeného přehledu je zřejmé, že počty dopravních nehod zaviněných motocyklisty v průměru klesají (rok 2011 -3,6%, rok 2012 – 3%, rok 2013 – 2,5%), přesto je z vyčíslení údaje o zraněných a usmrcených osobách patrná závažnost těchto nehod v rovině následků.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 01.03.2014 07:08



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka