Počet klientů charitní krizové služby se zdvojnásobil

Už tři roky vyjíždí za lidmi v těžkých životních situacích tým Terénní krizové služby plzeňské diecézní charity. Za loňský rok poskytl přes osm set služeb. To je dvojnásobek oproti předchozímu roku.
Pracovníci Terénní krizové služby řešili v loňském roce 225 případů. Přitom poskytli 810 služeb 740 lidem.

Cílená propagace v Plzni

Už tři roky vyjíždí za lidmi v těžkých životních situacích tým Terénní krizové služby plzeňské diecézní charity. Za loňský rok poskytl přes osm set služeb. To je dvojnásobek oproti předchozímu roku.
Pracovníci Terénní krizové služby řešili v loňském roce 225 případů. Přitom poskytli 810 služeb 740 lidem. Největší objem výjezdů představovala pomoc v různých osobních a vztahových krizích. Co se týče množství
poskytovaných služeb a jejích uživatelů, zaměstnaly krizový tým nejvíce živelní pohromy.

Tým loni pomáhal například po čtyřech desítkách požárů nebo osmi dopravních nehodách. Zasahoval také u sedmdesáti osobních krizí a deseti
tragických úmrtí. Velké procento (50 případů) představovala pomoc po živelních pohromách; zejména při jarních povodních nejen v
západočeském regionu, ale na žádost partnerských Charit také v severních a jižních Čechách.

Terénní krizová služba plzeňské diecézní charity poskytuje na území Plzeňského kraje od dubna 2004 krizovou pomoc formou výjezdů za lidmi
přímo na místo, např. do terénu, domů, do zdravotnického zařízení apod. "Tvoří ho pět zaměstnanců a dvacítka dobrovolníků. Službu využívají občané v jakékoli krizové životní situaci, kterou považují za naléhavou a nenacházejí v danou chvíli dost vlastních sil k jejímu řešení," říká šéf krizového týmu Jan Jung. Významou cílovou skupinu tvoří lidé, které zasáhlo neštěstí (např. živelní pohroma, požár, dopravní nehoda, náhlá smrt blízkého člověka), ke kterým tým vyjíždí v rámci integrovaného záchranného systému nebo je sám následně aktivně vyhledává.

Využití v Česku ojedinělé služby se přitom stále zvyšuje. Například za první tři měsíce roku 2007 řešil tým už přes 40 případů a poskytl více než
80 služeb téměř stovce osob. Jednalo se například o domácnosti, zasažené orkánem Kyrill, tragickou dopravní nehodu na Rokycansku nebo požár rodinného domu ve Slatině (viz Aktuality). Nárůst poskytovaných služeb souvisí také se zřízením intervenčního centra pro osoby ohrožené domácím násilím. "To od nového ruku funguje v každém kraji a pro plzeňský region ho
provozuje Diecézní charita Plzeň. Pracovníci intervenčního centra řešili za první tři měsíce na základě vyrozumění Policií ČR devět případů
vykázání po domácím násilí," dodává Jung.

Cílem služby je pomoci lidem, kteří se ocitli v krizi nebo je zasáhla mimořádná událost, zvládnout těžkou životní situaci, těžit z vlastních sil a zdrojů blízkého okolí a obce a podpořit je při vyrovnávání se s dopady neštěstí nebo jiné nepříznivé situace. Pracovníci poskytují podporu a důležité informace, radí s postupem řešení životní situace nebo pomáhají
domoci se práv uživatelů služby při jednáních s úřady a dalšími
institucemi. Služba je zdarma a nepřetržitě dostupná na čísle 777 167 004.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 04.04.2007 07:04



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka