Podnikatelé v turistice dostanou ekobusiness plán

Vlastní ekologický business plán dostane zdarma více než polovina všech podnikatelů v oblasti cestovního ruchu z Ekoregionu Úhlava, který zahrnuje území kolem Nýrska, Strážova a Janovic s celkem 11.000 obyvateli. V něm jim odborníci doporučí, jak mají ve své provozovně aplikovat využitelné zdroje a uspořit energii.

Cílená propagace v Plzni

Vlastní ekologický business plán dostane zdarma více než polovina všech podnikatelů v oblasti cestovního ruchu z Ekoregionu Úhlava, který zahrnuje území kolem Nýrska, Strážova a Janovic s celkem 11.000 obyvateli. V něm jim odborníci doporučí, jak mají ve své provozovně aplikovat využitelné zdroje a uspořit energii. Tvorba plánu i následná propagace podniků souvisí s dlouhodobým projektem, který zvyšuje atraktivitu oblasti i tržby místních firem. Řekl to předseda Ekoregionu Úhlava Josef Rousek.
Za vypracování plánu podnikatelé neplatí, je zdarma, hrazen z peněz EU. Podmínkou je, aby byli soukromníci zapojeni do projektu a získali marketingovou značku, jež slouží jako garant kvality. Nyní ji má 18 subjektů, hlavně majitelů rodinných penzionů, které se v severozápadní části Šumavy nacházejí. "Jejich provozovny jsou označeny logem. To hostům zaručuje požadovanou kvalitu služeb i provoz šetrný k životnímu prostředí," uvedl Rousek.
Většinu podnikatelů z oblasti se podle něj podařilo do projektu zapojit při vzniku značky před čtyřmi lety. "Kromě vytváření business plánu je cílem i společná propagace. Ne každý má finanční prostředky na vydání vlastního letáku," dodal Rousek.
Podle Tomáše Havránka z Centra pro komunitní práci Západní Čechy, které projekt realizuje, vznikne kromě plánů volně přístupná databáze doporučených opatření. V počtu 500 kusů vyjde také metodická brožura a uskuteční se dva semináře, na nichž by podnikatelé získali například informace o možnostech dotací.
"Ekoregion se snažíme rozšířit i o zemědělské subjekty, ale to se nám zatím nepovedlo," uvedl Havránek. Podle Rouska je podnikajících zemědělců v oblasti dost, mají ale zatím většinou stále ještě existenční starosti, takže přínos marketingových věcí nevidí. Jsou pro ně zatím jakousi nadstavbou.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 17.10.2007 14:20



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka