Podniky si najímají autobusy ČSAD

Dovoz zaměstnanců do práce, který si objednávají podniky v Plzeňském kraji, už zajišťuje 15 procent tržeb ČSAD autobusy Plzeň, největšího veřejného dopravce v regionu.

Cílená propagace v Plzni

Dovoz zaměstnanců do práce, který si objednávají podniky v Plzeňském kraji, už zajišťuje 15 procent tržeb ČSAD autobusy Plzeň, největšího veřejného dopravce v regionu. Podnik, který loni utržil 550 milionů korun, nyní zajišťuje na všechny směny 33 pravidelných linek do průmyslové zóny Borská pole v Plzni, do Stříbra na Tachovsku a do Bělé nad Radbuzou na Domažlicku. To je nejvíce z linek zvláštní autobusové dopravy ze všech dopravních firem v ČR, řekl ředitel Miroslav Hucl. Tržby podniku z dovozu lidí do zaměstnání trvale rostou.
"Zejména objem této zvláštní autobusové dopravy nám zajistil meziroční růst tržeb o 30 milionů korun, což bude pokračovat i letos," dodal. Spoje platí přímo firmy, kraj ani obce na ně nepřispívají. ČSAD tak nahrazuje základní dopravní obslužnost, kterou by objednával a hradil kraj.
Tyto zvláštní linky se podle Hucla vyplatí firmám jen v případech, kdy mají přes 250 zaměstnanců. "Nejdále jezdíme do Plzně z Neuraz na hranicích Plzně-jihu a Klatovska, což je téměř 60 kilometrů," řekl vedoucí dopravního útvaru ČSAD Josef Forejt. Stejná vzdálenost je z Bezdružicka na Tachovsku. Z obou směrů sváží firma lidi na Borská pole do japonské firmy Yazaki, která je s 3300 pracovníky druhým největším zaměstnavatelem v kraji.
Bez těchto zakázek, které tvoří 15 procent ujetých kilometrů, by firmě objem dopravy klesal. "Zvláštní linková doprava už tvoří větší objem než zájezdová, která má podíl pět procent," uvedl Hucl. Největší počet linek, celkem 15, využívá stříbrská firma Alcoa Fujikura, 16 linek končí u různých firem v průmyslové zóně Borská pole, ze dvou směrů jezdí do německé firmy KEL v Bělé nad Radbuzou. S firmami uzavírá ČSAD smlouvy na rok nebo víceleté.
Letos opět vzroste objem výlukové dopravy pro České dráhy. "Dohodu se všemi velkými uzlovými stanicemi máme uzavřenou," řekl Hucl. Firma přistaví drahám náhradní autobus do hodiny na kterémkoli místě v kraji.
Objem spojů objednaných krajskými úřady, takzvaná základní dopravní obslužnost západočeského regionu, má zhruba stejný objem jako loni, téměř 80 procent z celkového dopravního výkonu firmy.
Společnost ČSAD autobusy s 420 vozy a 540 lidmi loni nakoupila 20 autobusů SOR a Karosa za 95 milionů korun. Do oprav vozidel dala 75 milionů Kč. V tomto trendu chce trvale ziskový podnik s profitem v milionech korun pokračovat.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 10.06.2006 15:47



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka