Policisté v Plzni kontrolovali motorkáře, jejich nehod přibývá

V Plzni v sobotu 2. srpna 2014 se uskutečnila dopravní akce zaměřená především na motorkáře. Do terénu vyrazili policisté společně s regionálním zástupcem Besipu a v praxi sledovali chování řidičů motocyklů v silničním provozu. Přestože prioritou celé akce byla především prevence, policisté samozře...

Jarní servisní akce AUTO CB

V Plzni v sobotu 2. srpna 2014 se uskutečnila dopravní akce zaměřená především na motorkáře. Do terénu vyrazili policisté společně s regionálním zástupcem Besipu a v praxi sledovali chování řidičů motocyklů v silničním provozu. Přestože prioritou celé akce byla především prevence, policisté samozřejmě netolerovali porušování platného zákona o provozu na pozemních komunikacích. Byla zřízena 4 stanoviště na hlavních silničních tazích při výjezdu a příjezdu z Plzně. Na každém stanovišti kontrolovali speciálně proškolení policisté technický stav motocyklů, do akce byli mimo jiné nasazeni 4 policisté na služebních motorkách a ve vybraných lokalitách se pohybovaly i policejní Passaty. K dispozici byly i informační brožury zpracované Ministerstvem dopravy ČR na základě praktických znalostí motocyklistů a odborníků. Kdo měl zájem, mohl si na jednom stanovišti vyzkoušet tzv. „opilecké brýle“, které zapůjčil pracovník Besipu. Tyto brýle simulují stav jako po požití alkoholu.
Policisté během akce zkontrolovali necelých 150 vozidel a téměř 50 motocyklů, zjistili celkem 58 dopravních přestupků. Za spáchané přestupky uložili řidičům pokuty v celkové výši téměř 20 tisíc korun. Sedm dopravních přestupků policisté oznámili k projednání správnímu orgánu. Ze zjištěných přestupků se nejvíce jednalo o nevyhovující technický stav vozidla nebo motocyklu. Strážci zákona během dopravně bezpečnostní akce kontrolovali i jednoho motocyklistu, který řídil motocykl „Chopper“ pod vlivem alkoholu. Policisté mu v dechu naměřili 0,5 promile alkoholu.
Z praxe dopravních policistů vyplývá, že nejčastějšími příčinami dopravních nehod zaviněných motorkáři je nezvládnutí stroje, nesprávná či opožděná reakce na vzniklou situaci a jízda ve skupině.
Přes veškerou prevenci věnované dopravě a přes všechna zveřejňovaná fakta připisují policisté každý rok s nástupem pěkného počasí do svých statistik dopravní nehody motorkářů. Přitom řidiči motocyklů patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu, vyšší šanci na přežití dopravní nehody mají i chodci než řidiči motocyklů. Ti z motorkářů, kteří myslí nejen na adrenalin z rychlé jízdy na silném stroji, ale i na šťastný návrat domů, si jistě uvědomují, že případný střet s vozidlem nebo pevnou překážkou končí ve většině případů smrtí nebo těžkým zraněním a proto respektují platná pravidla provozu na pozemních komunikacích a využívají i prvky pasivní bezpečnosti.
Sebelepší výbava však není zárukou bezpečného návratu, pokud řidič motocyklu jede riskantně a nepřizpůsobí rychlost a způsob jízdy svým schopnostem, stavu vozovky, hustotě provozu a také počasí.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 05.08.2014 07:08



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka