Politici i aktivisté vyrazili do ulic na kole

Zhruba dvacítka lidí na kolech, včetně lokálních politiků a dvojice strážníků se včera vydala do plzeňských ulic, aby upozornila na podmínky pro cyklisty ve městě. Pořadatelé z organizace Děti Země, politici i další cyklisté se i přes výhrady shodli, že se v Plzni situace pomalu zlepšuje.

Cílená propagace v Plzni

Zhruba dvacítka lidí na kolech, včetně lokálních politiků a dvojice strážníků se včera vydala do plzeňských ulic, aby upozornila na podmínky pro cyklisty ve městě. Pořadatelé z organizace Děti Země, politici i další cyklisté se i přes výhrady shodli, že se v Plzni situace pomalu zlepšuje.
"Pořádá se to hlavně proto, abychom jaksi rehabilitovali jízdní kolo jako dopravní prostředek, aby bylo všem jasné, že má spoustu výhod oproti automobilové dopravě," řekl Daniel Rajdl z Dětí Země.
Jízdy se v Plzni pořádají při příležitosti Dne Země už několik let. Kolo by podle něj mělo být preferovaným dopravním prostředkem ve městě. V centru i na okraji by proto měly být cyklostezky nebo komunikace pro cyklisty příjemné a bezpečné, aby bylo možné se dopravit z jedné části města na druhou. "To se nejlépe představí, když se dá dítě do cyklosedačky nebo cyklopřívěsu a zkusí se projet celé město," uvedl Rajdl.
Ačkoliv uznal, že v Plzni se za poslední roky pro cyklisty hodně změnilo k lepšímu, stále prý vidí určitou tendenci některých úředníků přesouvat cyklistiku na okraje města, spíše do rekreační podoby. "Tu dopravní funkci se nám zdá, magistrát mírně zanedbává. Je to vidět například na rozmístění stojanů, na plánování některých komunikací a podobně," doplnil Rajdl.
"Jezdí se mi dost blbě, protože jsou úseky, které jsou pěkné, úžasné, báječné, ale jsou vždycky 100, 200, 500 metrů, a pak zase jsou krátké úseky, kde chybí napojení na další stezku, což je velmi problematické, protože člověk musí sestoupit z kola a vést ho," uvedl bývalý krajský radní pro dopravu a životní prostředí Pavel Stelzer. Stejný problém s nenavazujícími úseky cyklostezek vnímá také zastupitel opoziční ČSSD Vladimír Brabec.
Náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL), který se dnes rovněž vydal na kole, to vysvětlil tak, že jednotlivé úseky vznikají při větších dopravních opravách. "Město chce, aby u každé nové dopravní stavby vznikl cyklistický úsek. Logicky tak vznikají úseky bez napojení, na druhé straně běží samostatné akce, budování cyklostezek," zdůraznil. Město každoročně na cyklostezky vynakládá peníze, žádá i o státní dotace. Samostatnou aktivitu v budování cyklostezek mají i jednotlivé obvody. K významným letošním zlepšením dostupnosti centra Plzně na kole patří podle Náhlíka rekonstrukce Denisova nábřeží v sousedství historického jádra města. Magistrát rovněž žádal o několika milionové státní dotace na nové plánované cyklostezky - bezbariérovou lávku v Lobzích a cyklostezku z rekreační oblasti boleveckých rybníků do Třemošné.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 19.04.2007 09:30



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka