Poslední úsek obchvatu vyjde na čtyři miliardy

Poslední 3,5kilometrový úsek dálničního obchvatu Plzně, který má být otevřen letos 6. října, přijde zhruba na 4,1 miliardy korun.

Jarní servisní akce AUTO CB

Poslední 3,5kilometrový úsek dálničního obchvatu Plzně, který má být otevřen letos 6. října, přijde zhruba na 4,1 miliardy korun. Do této zbývající části dálnice D5 Praha-Plzeň letos půjde ještě 620 milionů korun a příští rok posledních asi 400 milionů na terénní úpravy okolí a opravy dosud využívaných mostů a silnic II. třídy, které už nijak neovlivní provoz po celém dálničním obchvatu. Řekl to náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Jiří Novák.
"Dálnice D5 měla vždycky prioritu číslo jedna a byla nejsledovanější silniční dopravní stavbou v zemi. Proto neměla nikdy problémy s dostatkem peněz, spíše se její roční rozpočty nedočerpávaly," vysvětlil. Dálnice směrem na západ je podle něj významnější stavbou než dálnice D8 Praha-Drážďany. Letos v lednu posílilo SFDI rozpočet obchvatu o 420 milionů Kč.
"Celá stavba 21,3kilometrového obchvatu Plzně přijde včetně dokončovacích staveb v příštím roce na 10,5 miliardy korun," řekla Marie Nádvorníková, náměstkyně investorské firmy Ředitelství silnic a dálnic Praha.
Přes tři miliardy korun, včetně sumy na příští rok, vydá SFDI, který obchvat financuje od roku 2000. Zbylou miliardu čerpala stavba ze státního rozpočtu a úvěrových peněz a fondů, které byly určené na celou dálnici D5.
Letos vydá SFDI ještě 350 milionů korun na stavbu dálničních úseků Černice-Útušice a 160 milionů na dokončení mostu přes Úhlavu, který přijde celkem na necelou půl miliardu korun. Nejnáročnější stavbou, která už je téměř dokončena a ve čtvrtek ji čekají požární zkoušky, je 380metrový tunel vrchem Valík. Ten bude stát více než 1,5 miliardy korun.
Stavba 151 kilometrů dálnice D5 začala už v roce 1982, kdy bylo dokončeno prvních pět kilometrů směrem od Prahy. Celkem 66 kilometrů od Prahy bylo hotovo v roce 1995. O dva roky později se řidičům otevřela část Plzeň-Rozvadov o délce 63 kilometrů. V prosinci 2003 byl kompletně zprovozněn úsek Útušice-Sulkov o délce 8,5 kilometru a koncem září 2004 stejně dlouhá část od Ejpovic do Černic.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 08.06.2006 10:48



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka