Plzeňský Prazdroj jako jeden z prvních podnikatelských subjektů v ČR vydává Zprávu o společenské odpovědnosti. Zpráva shrnuje nejdůležitější hodnoty, na kterých si nejvýznamnější výrobce piva v ČR zakládá. Mezi hlavní cíle Plzeňského Prazdroje patří ochrana životního prostředí, naplnění sociálních a společenských závazků, péče o historický odkaz a zachování vysoké kvality značek piv z portfolia Plzeňského Prazdroje. K důležitým částem Zprávy se řadí přihlášení se k propagaci odpovědné konzumace alkoholu, čímž Plzeňský Prazdroj naplňuje jednotnou politiku skupiny SABMiller jako zodpovědného výrobce alkoholických nápojů.
„O společenské odpovědnosti se hodně diskutuje a přemítá, což nepřináší skutečné hodnoty. Proto jsme se rozhodli prezentovat zprávu, která nastiňuje ve věcné rovině, co si pod pojmem společenská odpovědnost představujeme my, a která ukazuje, co konkrétního děláme. Chceme, aby nás lidé hodnotili a řekli nám svůj názor. Není pochyb o tom, že můžeme být lepší a efektivnější, když získáme konstruktivní názor od lidí, kteří mají o tyto věci zájem,“ říká Mike Short, generální ředitel a předseda představenstva Plzeňského Prazdroje.
Obsahem Zprávy je sedm kapitol, které naplňují tři pilíře společenské odpovědnosti firem – ekonomické, sociální a ekologické závazky. Kapitola o odpovědné konzumaci alkoholu , má za úkol předcházet možným negativním osobním i společenským důsledkům nadměrné konzumace alkoholu. V části věnované ochraně životního prostředí pivovary Plzeňského Prazdroje deklarují postup v rámci environmentálního managementu , který naplňují v souladu se standardy ISO 14001. Další kapitoly se věnují péči o historický odkaz , kvalitě a odbornosti, respektu k lidským právům, podpoře rozvoje komunit a transparentnosti podnikání.
Jedním ze sociálních projektů je program Občanská volba společnosti Plzeňský Prazdroj, který úspěšně funguje již od roku 2002. Cílem je podporovat rozvoj regionů, v nichž tři pivovary působí. V rámci konkrétních aktivit se podařilo za čtyři roky v rámci Občanské volby rozdělit 26 milionů mezi více než 100 projektů.