Prioritou je trať Praha – Plzeň – Regensburg – Mnichov

Zkrátit cestu vlakem z Prahy do Mnichova ze současných šesti hodin na tři – to je hlavní poslání budovaného železničního koridoru. V praxi to znamená rozšířit dosud jednokolejnou trať na dvoukolejnou a posílit ji natolik, aby zde mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. Zatímco česká strana vnímá tuto...

Cílená propagace v Plzni

Zkrátit cestu vlakem z Prahy do Mnichova ze současných šesti hodin na tři – to je hlavní poslání budovaného železničního koridoru. V praxi to znamená rozšířit dosud jednokolejnou trať na dvoukolejnou a posílit ji natolik, aby zde mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. Zatímco česká strana vnímá tuto stavbu jako prioritu, v německu nebyla trať dosud zanesena do spolkového plánu dopravních cest. Zaznělo to včera na dopravní konferenci ve Furth im Wald, která se uskutečnila v rámci česko-bavorského projektu MY JSME EVROPA!, respektive jeho podprojektu Dopravní koncept.
„Do dvou let jsme v Rokycanech, do čtyř v Plzni. Pro trasu z Plzně ke státní hranici je zpracovaný investiční záměr a dolaďují se technické parametry. V příštím roce by mělo být možné začít práce na projektové dokumentaci,“ potvrdil náměstek českého ministra dopravy Ivo Toman. Jeho bavorský kolega Hans Peter Göttler k tomu dodal: „Na německé straně se během tří až čtyř týdnů rozhodne o tom, jak se bude k roku 2015 aktualizovat Spolkový plán dopravních cest. A my uděláme vše proto, abychom dokázali, že spojení Plzeň – Regensburg je důležité, stejně jako je důležité napojení celého regionu na letiště v Mnichově.“
Podle zástupců hospodářských komor z obou stran hranice je kvalitnější dopravní infrastruktura v dynamicky se rozvíjejícím společném hospodářském prostoru nezbytností. „Evropou vedou dvě železniční magistrály: severní, která prakticky spojuje Paříž přes Berlín až s Pekingem a jižní, která vede z Francie přes Linz až k Černému moři. Nyní se hledá nejvhodnější trasa k jejich propojení. Varianty jsou dvě. Mnichov – Plzeň – Praha – Ostrava, nebo Linz – České Budějovice – Praha a dále na sever. Hospodářské komory z Plzeňského kraje i z Horní Falce jsou připraveny poskytnout dostatek doplňujících informací, které by podpořily trasu vedoucí přes Mnichov a Plzeň,“ prohlásil předseda představenstva Krajské hospodářské komory Plzeňského kraje Ing. Zdeněk Mužík. A dodal, že je v zájmu nejen ekonomických subjektů, aby trať sloužila i nákladní dopravě, jako je tomu například ve Švýcarsku.
Tématem dopravní konference však nebyl jen železniční koridor. Hovořilo se zde i o dalších projektech z oblasti dopravy silniční, železniční i letecké. „Díky začlenění říčního přístavu Regensburg do celkové dopravní koncepce se českým přepravcům otevře přístup k říčnímu dopravnímu spojení po Dunaji, tedy takzvaná jižní dopravní cesta,“ vysvětluje Zdeněk Mužík. V oblasti silniční dopravy zaměstnavatelé volají především po vybudování spojnice Amberg – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň, tedy silnice I/26 na českém území a B 85 v Německu. „Dále je zapotřebí napojit i dosud odříznuté lokality na dálnici. Tím myslíme trasu Bärnau – Tachov – Bor nebo Tirschenreuth – Mähring – Planá – Bor,“ dodává hlavní jednatel Obchodní a hospodářské komory Regensburg Dr. Jürgen Helmes.
Jednotný hospodářský prostor západních Čech a Východního Bavorska patří, navzdory ekonomické recesi, k tahounům evropské ekonomiky. Společný projekt hospodářských komor z Plzně a Regensburgu MY JSME EVROPA! se snaží tento potenciál rozvíjet a podporovat. Jeho podprojekty z různých oborů pomáhají proměňovat vize ve skutečnost. Především si kladou za cíl omezit odchod mladých lidí do velkých měst, jako je Praha či Mnichov. Zabránit vysídlení pohraničí, udržet zde odborníky a v období nastupující recese přivést sem i nové technologie. K tomu všemu je zapotřebí rozvinutá dopravní infrastruktura. „Každá civilizace potřebovala ke svému rozvoji komunikace a budovala je. Chceme-li v tomto našem prostoru žít s nějakou perspektivou, musíme propojit Prahu a Mnichov,“ uzavírá náměstek ministra dopravy Ivo Toman.


Koncepce přeshraniční dopravy v západních Čechách a východním Bavorsku
Silnice
Výstavba trasy Amberg – Schwandorf – Furth im Wald – Domažlice – Plzeň
Výstavba trasy výjezd z dálnice Neustadt (A 93) – hraniční přechod Bärnau – Tachov – výjezd z dálnice Bor (D5)
Výstavba trasy dálnice A 93 – Tirschenreuth – hraniční přechod Mähring – Planá – výjezd z dálnice Bor (D5)
Výstavba šumavské tangenciály Klatovy – Domažlice – Draženov – výjezd z dálnice Bor (D5)
Železnice
Realizace „Železnice Dunaj-Vltava“ na trati Regensburg – Schwandorf – Furth – Domažlice – Plzeň (včetně napojení z Ambergu)
Elektrifikace trati Regensburg – Schwandorf – Marktredwitz – Hof (včetně napojení Plzně přes Cheb -Marktredwitz)
Letecká doprava
Výstavba regionálního letiště v Plzni



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 09.11.2010 10:04



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka