Příprava Jízdního řádu 2014 vrcholí, kraj čekají změny

Přibližně už jen jeden měsíc mají České dráhy na objednávku a úpravu tras pro Jízdní řád 2014. V současnosti tak vrcholí přípravy a jednání s objednateli o rozsahu dopravy a vedení jednotlivých vlaků v Jízdním řádu 2014. České dráhy zajistí provoz prakticky všech vlaků, které si objednatelé – minist...

Cílená propagace v Plzni

Přibližně už jen jeden měsíc mají České dráhy na objednávku a úpravu tras pro Jízdní řád 2014. V současnosti tak vrcholí přípravy a jednání s objednateli o rozsahu dopravy a vedení jednotlivých vlaků v Jízdním řádu 2014. České dráhy zajistí provoz prakticky všech vlaků, které si objednatelé – ministerstvo dopravy nebo kraje – u akciové společnosti objednají a uhradí prokazatelnou ztrátu z jejich provozu.
Přes zatím stále probíhající práce na přípravě Jízdního řádu 2014 jsou zřejmé již některé změny. Nejdále je v tomto směru příprava mezistátní a dálkové dopravy.

Podstatným způsobem se rozšíří provoz vlaků SuperCity do západních Čech. V pracovní dny až 4x denně pojedou přímé vlaky z Ostravska přes Prahu do Plzně a Chebu, 2 páry spojů pak pojedou až do Františkových Lázní. Vlaky zastaví také ve Stříbře, Plané u ML a v Mariánských Lázních a nahradí některé dosavadní rychlíky. Předpokládáme, že cestující mezi Plzní a Fr. Lázněmi budou moci využít 2. třídu rychlovlaků za obdobných podmínek jako dosavadní rychlíky, tzn. bez nutnosti rezervace. Spoje SuperCity tak nabídnou četné, přímé, komfortní a velmi rychlé spojení Moravy, východních Čech a Prahy s Plzní a Chebskem. Cestovní doba mezi Prahou a Chebem bude přibližně 2 a půl hodiny, asi o 40 minut méně oproti klasickým rychlíkům a podstatně méně oproti autobusům. (Autobus urazí trasu Praha – Cheb asi za 3 a 1/4 hodiny.) Cesta z Ostravska do Chebu bude trvat přibližně 5 a 3/4 hodiny.

K drobným změnám dojde také u spojů z Prahy na střední a severní Moravu. V Zábřehu na Moravě se prakticky zdvojnásobí počet zastavení vlaků EuroCity a Expresů a rozšíří se tak na hodinový interval. Také více vlaků na trase Praha – Olomouc – Vsetín bude pokračovat dál na Slovensko do Žiliny. Z Prahy do Žiliny tak pojedou vlaky prakticky každou hodinu. Naopak bude ukončen provoz denního EuroCity Praha z Prahy do Varšavy. Cestující v tomto směru však mohou využít hned několik velmi rychlých spojů kombinujících vlaky SuperCity a EuroCity s přestupem na Ostravsku. Vlaky SuperCity Pendolino by měly trasu Praha – Ostrava urazit opět pod 3 hodiny v daleko nejrychlejším cestovním čase oproti konkurenčním spojům.

Směrem do Německa zůstávají také v roce 2014 partnerem DB České dráhy. Zachován je dvouhodinový interval vlaků EuroCity s cílovými stanicemi v Berlíně, Hamburku nebo Stralsundu (v létě Binz na Rujaně). Novinkou bude prodloužení jednoho z vlaků z / do Rostocku.

Ve směru do Rakouska, na jih Slovenska nebo do Maďarska k žádným podstatným změnám nedojde.

Cestující se během platnosti Jízdního řádu 2014 mohou těšit ještě na další novinky souvisejících s rychlejším a pohodlnějším cestováním. Např. od prosincové změny jízdního řádu se zrychlí doprava z Prahy do Českých Budějovic asi o 10 minut na méně než 2,5 hodiny. Zrychlení se dotkne především úseku Praha – Tábor, kde je několik již dokončených modernizovaných úseků. V průběhu roku 2014 pak budou do provozu uváděny další modernizované rychlíkové vozy např. na linkách z Prahy do Chebu, z Brna přes Břeclav do Olomouce nebo z Ústí nad Labem do Kolína. Již v létě 2014 se v rámci zkušebního provozu očekává také nasazení prvních zcela nových souprav Railjet na spoje Praha – Brno – Vídeň.

Také v regionální dopravě bude zavedeno více nových souprav. Rozsah dopravy na jednotlivých linkách však závisí na objednávce krajů. České dráhy jsou připraveny provozovat všechny osobní spoje, které si regiony objednají a jejichž prokazatelnou ztrátu uhradí. České dráhy sami o sobě nemohou rušit a omezovat žádné regionální osobní spoje.

O Jízdním řádu 2014 budou České dráhy tradičně informovat formou tiskových konferencí a tiskových zpráv v listopadu, několik týdnů před zahájením jeho platnosti. Nový Jízdní řád 2014 začne platit 15. prosince letošního roku.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 17.08.2013 05:56



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka