Program rozvoje Plzně nepovažuje dopravu za prioritu

Město po dvou letech dokončuje zásadní rozvojový dokument „Program rozvoje města Plzně“, zbývá definovat priority.

Cílená propagace v Plzni

Město po dvou letech dokončuje zásadní rozvojový dokument „Program rozvoje města Plzně“, zbývá definovat priority.
Poslední rozhodnutí Řídící skupiny je však obrovským překvapením – doprava, která byla vyhodnocena jako největší problém Plzně, se vůbec nedostala mezi tři hlavní priority, kterými by se Plzeň měla zabývat.
Na tvorbě Programu rozvoje v pracovní skupině, která se zabývala dopravou, se podílel i Jiří Kohout, předseda Společnosti pro veřejnou dopravu.
Jiří Kohout komentuje činnost pracovní skupiny: „Na přípravě Programu rozvoje spojili své síly odborníci města se zástupci dopravců a nezávislých organizací, hledali jsme nejzásadnější problémy dopravy a po měsících práce jsme sestavili i seznam projektů a opatření, které pomohou vyvést Plzeň ze současné kritické dopravní situace. Už od počátku práce na Programu rozvoje bylo jasné, že doprava je nejožehavějším plzeňským problémem – nakonec o tom svědčí i množství navrhovaných projektů, mezi nimiž je například i tramvaj na Borská pole nebo stavba městských okružních komunikací. Rozhodnutí Řídící skupiny nezařadit dopravu mezi tři základní rozvojové priority je nejen pro mě, ale i ostatní, kteří Programu věnovali svůj čas, bleskem z čistého nebe a rozčarováním.“
Doprava byla od začátku nejožehavějším problémem:
Součástí tvorby Programu rozvoje města Plzně byl seminář na radnici i veřejná anketa. Závěr obou průzkumů veřejného i odborného mínění byl jasný – Plzeňané považují za největší problém svého města zhoršující se dopravní situaci, hluk a znečištění ovzduší z dopravy. Doprava skončila podle známkování Plzeňanů nejhůře - mezi trojkou a čtyřkou.
Na konferenci 12.listopadu představila Řídící skupina priority pro tři základní oblasti: úbytek obyvatelstva, nedostatečná podpora výzkumu a nízká úroveň prezentace města. Oblast nazvaná „Nadměrné zatížení města automobilovou dopravou“ mezi prioritami nefiguruje. Jiří Kohout k tomu uvádí: „Vůbec tomu rozhodnutí nerozumím, nerozumím, kdo a stanovil, že právě tyto tři oblasti rozvoje města budou prioritní. Výsledky ankety i workshopů jsou přece jasné: Plzeňané i odborníci za dva největší problémy Plzně označili dopravu a bydlení. Pan primátor i celé vedení města při každé příležitosti právem opakuje, že dopravní situace trápí Plzeň nejvíce. Není překvapením, že dopravní skupina předkládá náročné projekty, které lze realizovat jen s opravdovým zaujetím a nikoli nahodile, bez systematického přístupu. Až doposud jsem věřil slovům pana primátora, že Plzeň se chce pustit do poctivého řešení nejpalčivějších problémů.“
„Nesnižuji význam zvolených tří priorit, ale Plzeň se nestane atraktivnější pro obyvatele, turisty a další investory, pokud se nepodaří zlepšit dopravu. Program rozvoje města má tři hlavní pilíře, jak se vznešeně nazývají. Doprava má tu smůlu, že podmiňuje naplnění splnění každé ze tří částí vize, a tak se vedoucí Programu zřejmě rozhodli, že tak důležité a objemné téma, jako je doprava vyřadí z priorit. Něco takového jsem po dvou letech práce nečekal,“ neskrývá své rozhořčení Jiří Kohout.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 18.11.2003 11:12




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka