Projekt kraje na lákání turistů v sobotu končí na Šumavě

Významně zvýšit informovanost o turistické nabídce plzeňského regionu, prodloužit sezonu a zvýšit počet návštěvníků, to byla hlavní očekávání, která naplnil rozsáhlý, více než dvouletý projekt Plzeňského kraje. Poslední akce zahrnutá do projektu se uskuteční 25. května 2013 na Šumavě. Již samotn...

Cílená propagace v Plzni

Významně zvýšit informovanost o turistické nabídce plzeňského regionu, prodloužit sezonu a zvýšit počet návštěvníků, to byla hlavní očekávání, která naplnil rozsáhlý, více než dvouletý projekt Plzeňského kraje. Poslední akce zahrnutá do projektu se uskuteční 25. května 2013 na Šumavě.
Již samotný název Do Plzeňského kraje za přírodou, tradicemi a gastronomií dával tušit, o jakou propagaci Plzeňského kraje tady půjde. Záměrem bylo vytvoření a distribuce tří nových propagačních produktů cestovního ruchu: Šumava = zelená střecha Evropy, Živý folklór Chodska a Pivo = zlatý poklad Plzeňského kraje. Všechny produkty prezentují unikátní nabídku cestovního ruchu turistického regionu Šumava a z části také regionu Plzeňsko. Každý produkt obsahuje tištěné propagační materiály - mapy, brožury, image publikace, multimediální prezentaci a propagační předměty, jež byly cílovým skupinám distribuovány prostřednictvím médií, internetu, informačních center, propagačních akcí a veletrhů cestovního ruchu.
„Jasný cíl - zlepšit kvalitu a dostupnost informací o nabídce cestovního ruchu v regionu, a zvýšit tak informovanost potenciálních i stávajících návštěvníků Plzeňského kraje o nabídce cestovního ruchu regionu se nám podařilo splnit,“ objasňuje Jiří Struček, náměstek hejtmana pro oblast školství, sportu, kultury a cestovního ruchu Plzeňského kraje. „Jako multiplikační efekt vnímáme prodloužení sezony v našem kraji a zvýšení celkového počtu návštěvníků,“ doplňuje Jiří Struček.

V rámci projektu se podařilo vytvořit ojedinělý propagační produkt - Turistickou mapu Šumavy a Českého lesa, kde je Šumava představena jako kompaktní turistická destinace. Dosud byla obvykle samostatně prezentována jižní část Šumavy na území Jihočeského kraje a severozápadní část Šumavy patřící Plzeňskému kraji. Vhodným doplněním pro zvýšení atraktivity „zelené střechy Evropy“ je nový Turistický průvodce Šumava, Český les a bavorské příhraničí, který nabízí 24 doporučených turistických tras pro různé cílové skupiny - pěší, cyklisty, lyžaře a vodáky. Průvodce myslí na všechny věkové kategorie, ale také na rodiny s dětmi i zdravotně handicapované. Krásu a jedinečnost šumavské přírody dokládá image publikace Šumava, Český les a bavorské příhraničí, která se prostřednictvím atraktivních fotografií z různých ročních období nebo pomocí krátkých úvodních textů ke každé kapitole a celkové mapky Šumavy snaží oslovit především zahraniční návštěvníky.

Brožura Pivní stezky a Mapa pivovarů a turistických cílů Plzeňského kraje zvýšila informovanost domácích i zahraničních návštěvníků o nabídce gastronomické turistiky. Provedou zájemce celým naším krajem po malých i větších pivovarech a přiblíží vhodné trasy v jejich blízkosti s ohledem na poznávání zajímavých klasických i netradičních turistických zajímavostí. Oba produkty jsou k dispozici v angličtině, němčině, francouzštině, ruštině, holandštině a také italštině. Zájem o jejich českou a německou verzi byl dokonce tak velký, že se rozdaly za třetinovou dobu, než se očekávalo. Do konce května 2013 proto proběhne dotisk těchto verzí u obou výše zmíněných produktů, a to v případě Pivních stezek v počtu 20 tisíc kusů v češtině a 6 tisíc v němčině a v případě Mapy pivovarů v počtu 28 tisíc kusů v trojjazyčné jazykové variantě čeština, němčina, angličtina.

Téma projektu tradice se podrobně věnuje živému folklóru Chodska a pro jeho masovější prezentaci byla vytvořena image publikace Chodska, která je tvořena atraktivními fotografickými snímky se stručnými popisky, vždy ve dvou jazykových verzích a celkovou mapkou Chodska. Pro doplnění obrazu této specifické oblasti Plzeňského kraje slouží multimediální CD/DVD – Živý folklor Chodska.

V neposlední řadě bude jedním z výstupů projektu i všeobecná multimediální prezentace o Plzeňském kraji, která by měla být představena ve spolupráci se zastoupením agentury CzechTourism v rámci zahraničních prezentací Plzeňského kraje.

O tom, že propagační materiály se podařily, svědčí 2. místo za nejlepší propagační materiály představované na veletrhu Holiday World v Praze letos v únoru.

Poslední akcí zahrnutou do projektu je Aktivní den na zelené střeše Evropy, který se uskuteční 25. května 2013 na Šumavě a je určen pro příznivce pěší turistiky a cykloturistiky.

Během realizace celého projektu byl v rámci zpracování Analýzy produktů cestovního ruchu v Plzeňském kraji prováděn průzkum trhu monitorující výsledky a dopady projektu na regionální cestovní ruch s cílem využít následně výsledky analýzy pro aktualizaci strategického dokumentu rozvoje cestovního ruchu v Plzeňském kraji, tj. Programu rozvoje cestovního ruchu v Plzeňském kraji.

Celý projekt Do Plzeňského kraje za přírodou, tradicemi a gastronomií, jehož konkrétní realizace trvala od února 2011 do června 2013, byl předložen do páté výzvy Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad na období 2007 – 2013, který významným způsobem podporuje regionální rozvoj a v rámci Prioritní osy 3 - Rozvoj cestovního ruchu, Oblasti podpory 3.3 – Rozvoj služeb cestovního ruchu, marketingu a produktů cestovního ruchu také rozvoj cestovního ruchu v regionu. Předložený projekt uspěl v konkurenci dalších projektů, a získal tak nárok na spolufinancování z prostředků Evropské unie.
Celkové finanční náklady projekty byly necelých 8, 8 mil. Kč, přičemž Plzeňský kraj hradil 7, 5%. Možnost čerpání podpory z Evropského fondu pro regionální rozvoj byla velmi významným aspektem úspěšné realizace projektu, jenž vyvolává synergické efekty s již realizovanými projekty Plzeňského kraje: Komplexní propagace Plzeňského kraje a Zkvalitnění turistického portálu Plzeňského kraje, které byly rovněž podpořeny v rámci stejného operačního programu. „Věříme, že výstupy projektu rozšířily nabídku cestovního ruchu v regionu a posílení konkurenceschopnosti regionu jako významné destinace cestovního ruchu v ČR i Evropě,“ uzavírá Jiří Struček.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 25.05.2013 07:33



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka