Projekt Open Door bude vzdělávat firmy v odborné němčině

Důležitost němčiny jako komunikačního jazyka firem je v západních Čechách nesporná. Analýzy potvrdily, že přestože je používání angličtiny vnímáno jako standard, němčina je pro firmy konkurenční výhodou. Proto se plzeňská společnost Grafia, s.r.o. pustila do realizace projektu OPEN DOOR, v němž se budou vzdělávat zaměstnanci podniků a firem v profesně zaměřené němčině.

Cílená propagace v Plzni

Hlavním cílem projektu je vytvoření osmi nových vzdělávacích modulů odborného jazykového vzdělávání v němčině pro podniky Plzeňského kraje. Díky rozšíření nabídky v oblasti dalšího vzdělávání dojde nejen ke zvýšení konkurenceschopnosti spolupracujících podniků, ale také ke zvýšení kvality a uplatnitelnosti jejich zaměstnanců na trhu práce.

 

Profesní zaměření  modulů bylo stanoveno podle na základě průzkumu a analýzy potřeb podniků. „Kromě obvyklé obchodní a administrativní němčiny jsme do projektu začlenili také specializovanou němčinu pro technické obory, například modul Automotive, ale i strojírenství a elektrotechniku,“ popisuje Milada Kolářová z pořádající společnosti Grafia. „Dále nechybí ani hotelová a logistická němčina a také modul Zdravotnictví a pečovatelství,“ dodává Kolářová. Odborníci vytvoří moderní výukové materiály – skripta, audio a videonahrávky situací z praxe, metodické příručky pro lektory, slovníčky a výukové karty.

„V kurzech bude kladen důraz na konverzaci a slovní zásoba bude vycházet výhradně z podnikové praxe a z reálných situací,“ vysvětluje odborná manažerka projektu Tereza Cihlová. „Základem je výuka odborných frází a slovních obratů pro plynulou a srozumitelnou komunikaci. Materiály k jednotlivým tématům budou převedeny také do e-learningové podoby a zpřístupněny na webových stránkách projektu.


Absolventi kurzů se lépe uplatní nejen v českých firmách s německými zákazníky, ale samozřejmě i v zahraničí - ve všech německy mluvících zemích. Projekt je šancí, jak se mohou připravit na nastupující globalizaci pracovního trhu. Často právě jazykové schopnosti člověku zachrání pracovní místo nebo mu pomohou snáze získat nové. Podnikům zase jazykově schopní zaměstnanci takříkajíc přihrají zahraniční klienty.


Lektoři, kteří se do projektu zapojí, budou po jeho absolvování připraveni vyučovat odborný jazyk v podnicích a zároveň zaučovat další kolegy k výuce tohoto typu. Projekt bude přínosný i pro ně, neboť si výrazně rozšíří své kompetence. Ať už jde o hlubší znalost potřebných odborných témat, frazeologie a specifické slovní zásoby, nebo o práci s IT technologiemi a multimediální technikou. „Jazykoví lektoři se většinou rekrutují z absolventů pedagogických či filozofických fakult, kde je při studiu kladen důraz zejména na zvládnutí jazykových dovedností,“ říká Milada Kolářová. „Pokud svou praxi realizují pouze ve školách, podnikové prostředí je pro ně cizí. Z odborných témat znají jen některá, spíše pak ta administrativně-obchodní.“


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 01.10.2012 00:00



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka