Propad cen kuřecího masa drtí chovatele

Výrazný propad prodejních cen kuřecího masa i výrobků z něj ohrožuje české zpracovatele drůbeže. Na vině jsou masivní dovozy velmi levného, zejména zmraženého masa z Brazílie i zemí EU.

Cílená propagace v Plzni

Výrazný propad prodejních cen kuřecího masa i výrobků z něj ohrožuje české zpracovatele drůbeže. Na vině jsou masivní dovozy velmi levného, zejména zmraženého masa z Brazílie i zemí EU. Drůbežářský závod Klatovy, který má na českém trhu asi 15procentní podíl, zaznamenal od letošního ledna do května meziroční propad cen o 15 až 20 procent. Řekl to ředitel podniku Milan Říha.
"Od listopadu začaly do ČR proudit velmi levné dovozy ze zemí, odkud k nám nikdy kuřecí maso nepřicházelo - zejména z Itálie, Francie, Německa, Dánska a Nizozemska, které jsou rozhodujícími zpracovateli drůbeže," uvedl. Podle Říhy to zavinila panika kolem ptačí chřipky, která způsobila, že maso z těchto zemí proudí do ČR trvale za ceny pod výrobními náklady českých zpracovatelů. Pokles cen se sice v květnu zastavil, ale zatím se nezvyšují, na což doplácejí čeští zpracovatelé.
Za loňský rok se do ČR dovezlo 55.800 tun kuřecího masa zejména z Brazílie, Dánska, Itálie a Francie, která je jeho největším zpracovatelem v Evropě. Jen za první čtyři letošní měsíce už ale import činil 23.000 tun. "Pokud to tak půjde dál, mohl by za celý rok dovoz vystoupat až na 80.000 tun, což by bylo zhruba 40 procent loňské produkce všech českých drůbežářských podniků, uvedl Říha.
Dovozy do ČR, převážně mražených kuřat, míří zejména do gastronomie, kde nevadí, že není známá země původu. Podle Říhy by měla být uváděna země původu kuřecího masa také na jídelníčcích v restauracích, aby zákazníci věděli, zda jedí maso z kontrolovaných chovů.
Cena, která českým drůbežářům zajišťuje alespoň zisk na nutný rozvoj, je mírně pod 40 korunami za kilogram kuřecího. Do české republiky ale proudí maso, jehož deklarovaná cena se pohybuje i na 12 korunách za kilogram. "Přežíváme za cenu velkého vypětí všech našich lidí," uvedl ředitel.
Přestože podnik značně limituje propad prodejních cen, počítá letos s vyšším prodejem než loni. Firma si naplánovala prodat zboží minimálně za 1,1 miliardy korun, což je zhruba o desetinu více. "Odběratelé také výrazněji než dříve dbají na kvalitu, oceňují naši schopnost zavézt kamkoli zboží včas i náš sortiment, který čítá až 120 druhů masných výrobků a uzenin," dodal ředitel.
Firma, která dodává dvě třetiny produkce obchodním řetězcům, prodává podle Říhy v současné době kvalitní zboží za ceny, které z dlouhodobého hlediska negarantují další nutný rozvoj.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 20.07.2006 16:27



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka