Průtah Horní Bělou je hotový

Řidiči mířící ze silnice Plzeň-Karlovy Vary do Kaznějova na Plzeňsku se už nemusí při průjezdu Horní Bělou bát o své vozy. Po třech letech úsilí zprovoznila Horní Bělá průtah za 25 milionů korun. Opravu silnice druhé třídy hradil 20 miliony korun Plzeňský kraj.

Jarní servisní akce AUTO CB

Řidiči mířící ze silnice Plzeň-Karlovy Vary do Kaznějova na Plzeňsku se už nemusí při průjezdu Horní Bělou bát o své vozy. Po třech letech úsilí zprovoznila Horní Bělá průtah za 25 milionů korun. Opravu silnice druhé třídy hradil 20 miliony korun Plzeňský kraj. Radnice dala do oprav chodníků, kanalizace a opravy místní komunikace pět milionů korun, řekl krajský radní Miroslav Jaroš.
"Konečně už se nám tu nepráší a lidé se nemusí bát jezdit přes Horní Bělou," uvedla starostka Anna Peřinová. Silnice byla tři roky rozbouraná po budování plynu a splaškové kanalizace. Podle starostky je průtah nejkratším spojením od Úněšova do Kaznějova. Lidé, kteří se rozhodli Horní Bělou míjet, museli si při cestě na Kaznějov zajet deset kilometrů přes Nekmíř. Průtah je hojně využíván těžkými vozy se stavebními materiály.
Kompletní rekonstrukce kilometrové silnice II/204 trvala od loňské září. Na opravy chodníků a dešťové kanalizace chtěla radnice od Státního fondu dopravní infrastruktury 2,25 milionu korun, ale neuspěla. "Dali jsme 4,63 milionu korun ze svého, 300.000 vydal kraj," uvedla starostka. Podle ní si obec našetřila a vzala si půjčku. Nezbylo jí ale na zámkovou dlažbu na chodníky, a tak je zatím jen zasypala štěrkem.
Největší dosavadní investice Horní Bělé s ročními příjmy 3,3 milionu korun byla výstavba čistírny odpadních vod za 42 milionů korun. Slouží také pro okolní obce Loza a Mrtník. Stavba skončila před dvěma lety a rok je v provozu. "Vzali jsme si půjčku. Budeme jí ještě dlouho splácet," dodala Peřinová.
Plzeňský kraj letos vydá do oprav a nových silnic druhé a třetí třídy přes 350 milionů korun, což bude zhruba o deset milionů více než loni. Dalších 100 milionů spolknou stavby financované evropským programem SROP. Podíl kraje je čtvrtinový. Jde o rekonstrukce silnic Částkova v Plzni, most ve Svržně na Domažlicku, opěrnou zeď Annín-Radešov na Klatovsku a silnice do továrny Best v Rybnici na Plzeňsku.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 16.10.2006 13:50



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka